Mikä olisi mielestäsi riittävä ja oikea rangastus Anders Behring Breivikille?

Avainsanat: breivikin rangaistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 12:40

tappaa ei saa, se olisi liian helppoa hänelle kuolemanrangaistus. loppuelämän kestävä pirullinen, sadistinen, erittäin kivulias mutta ei kuolettava kidutus. hm .. hm.. olisiko tuokaan riittävä.
kesikää lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 25.07.2011 - 12:41

ihan oikea elinkautinen / pakkotyö uhrien omaisten auttamiseksi, kuolemanrangaistus ei ole enää sivistysvaltioissa mahdollinen rauhan aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 12:56

Vaikeaa keksiä...Ehkä vankilaa lopuksi elämää ja uhka / pelko toisten vankien taholta lopuksi elämää.Kielto olla yhteydessä mihinkään, joka ollut miehelle tärkeää tähän asti; politiikka, aseet, kuntoilu / seroidit / huumeet,kaverit (jos niitä nyt oli) yms.Ei radio / tv tai netti -mahdollisuutta .Ja pakolliset opiskelut kaikkeen siihen, mitä ei arvosta tai kertoo vihaavansa.
Missään nimessä ei kuoleman rangaistusta, koska pääsee siinä liian helpolla.Kerran se vain kirpaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 13:24

Norjassa ei ole kuolemantuomio voimassa ja korkein vankeusrangaistus on 21 v.
Pakkohoitoon suljettava loppuiäksi karuihin olosuhteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 14:47

En ole juristi vaan humanisti, oikeus päättäkööt lääkärinlausunto huomioiden.
Pakkohoitoon määrätään vain mielisairas.
Kuolemantuomio ei ole voimassaoleva rangaistusmuoto Euroopassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 15:19

Sivistysvaltiossa on mentävä maan lakien mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 16:09

En ole tuomari, mutta joku ehdotti pakkotyötä omaisten uhrien hyväksi.
Sairas ihminen, vaikea ottaa kantaa, tapahtuma on hirvittävä ja se ei muuksi muutu
vaikka me tuomiota jaamme.
En puolusta tekoa millään lailla, mutta en ole oikea ihminen tuomitsemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 17:55

Pakkohoitoon lopun iäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 20:17

Kädet ja jalat poikki ja torille nähtäväksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 22:41

girasolin kanssa samoilla linjoilla, täydellinen ja lopullinen eristys siitä yhteiskunnasta jota hän tahtoi vahingoittaa. Ei mitään tietoa ulkomailmasta, se olisi kova paikka.
tai
Sallitaan ja pakotetaan kuuntelemaan jatkuvasti ja vain arabiankielistä Al Jaseraa ; )
قناة إخبارية سياسية اقتصادية فكرية. قضايا ,حوارات, نقشات , دراسات و ملفات.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 23:18

Aika vaikeeta mutta tulihan jo aika paljon. Kuolemantuomiota katselin telkusta ihan viime aikana.Se tehtiin yhdysvalloissa,myrkkyruiskeella. Siitäkin tuli outo tunne.Helppo kuolema oli.Minusta armahdus.
Tämä on kyllä karmea teko.Toivottavasti asiaa punnitaan huolella oikeudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 07:22

Ihmisen häiriökäyttäytyminen. Jostainhan se alkunsa saa. Jos koira puree ihmistä, se käsitykseni mukaan pitäisi lopettaa? Ihmisten kanssa pitäisi toimia hieman toisin ja tunnistaa ko. tapaukset ennakkoon. Mutta tässä hiipuvassa Euroopassa ja markkinataloudessa ei taida riittää resursseja siihen...

Vapausrangaistus? En tiedä voiko tuollaista ihmistä päästää vapaaksi milloinkaan. Viisaammat tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 21:26

Pimeään, kylmään koppiin ilman ruokaa ja juomaa. Mahdollisimman pitkä kärsimys, eiköhän siinä olisi aikaa miettiä ja katua. Järkikin saattaisi palautua ja sen myötä tietoisuus siitä mitä on tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 12:54

Useampi elinkautinen, ei koskaan pois... yksikseen istuskelemaan tiilenpäitä iäisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 15:25

Kuolemaan tuomitseminen tai elinikäinen