Norjan ampuja oli äärioikeistolaismielinen.Useimmat asiat, joissa esiintyy sana ÄÄRI, ovat mielestäni arveluttavia.Ajatuksia?

Minne on jäänyt kultainen keskitie ja asioiden sovittelu?Onko aina oltava niin ehdoton?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 18:07

Mikään äärimmäisyys ei ole koskaan kiehtonut, päinvastoin olen kiertänyt kaukaa piirit, joissa ajatellaan ahtaasti. Nuorempana kaveripiirissä porvarit luulivat minua kommunistiksi ja vasemmistolaiset tasapainon vuoksi porvariksi, ehkäpä siksi, että esitin heidän mustavalkoisille aatteilleen muutamia itseäni valaisevia kysymyksiä. Politiikka tai paremmin sanottuna yhteisten asioiden hoito on kuitenkin kiinnostanut; lapsuuden kodissani politiikka oli harrastus ja työ, meille tuli päivälehdet Uudesta Suomesta Kansan Uutisiin ja jotain siltä väliltä. Lukemalla saman uutisen eri tavoin väritettynä sai ehkä jonkinlaisen tolkun asioiden tilasta.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 12:30

Liika ehdottomuus ei ole koskaan hyvästä. Ja kun tuohon ääri-sanaan yhdistyy vielä kiihko-sana, se tietää juuri tämän tyyppisiä hirmuisia tekoja kuin nyt Norjassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.07.2011 - 12:38

taitaa tuo ääri sana kuitenkin olla lehdistön lahja liikkeelle, tuskin heillä jäsenkirjassa lukee äärioikestolainen ;), johtunee siitä että ovat mielipiteiltään tiedotusvälineiden mielestä äärimmäisen kiihkeitä asiansa ajajia. saihan tuo soinin porukkakin maailmalla palstatilaa kun niitä nimitettiin äärioikeistolaisiksi, vaikka ovat niin perussuomalaisia kuin voi vain olla, ehkä hiukan suvaitemattomampia kuin muut ja ilmeisesti sille oli aika paljon tilausta tässä maailman pelastajien luvatussa maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 13:34

Maailmalla tai paremmin Euroopassa sai persut todella palstatilaa ja äärioikeistoon lukeutuukin,Ranskassa ja Espanjassa oltiin huolestuneina lehdistöstä päätellen...siis tarkoitatko (amu) suvaitsemattomuudelle tilausta("muodittaita ilmaisuja kaikki tyynni")

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 14:38

Nuo ovat median kautta tulleita asioita, millainen painotus on milläkin seikalla, sitä on mahdotonta arvioida. Onko joku lukenut kirjoituksiaan? Kaikki mikä ei ole
suoraan kommunistista, laitetaan äärioikeistolaiseksi eikä niin ole.
kerrottiin myös että on uskonnollinen, ovatko kaikki sellaiset myös äärioikeistolaisia ja vaaraksi muille?
Iltapäivälehtiä ei kannattaisi lukea tässäkään yhteydessä.
Olisi hyvä hieman miettiä näitä pointteja. Ei se mikään suoraan poliittinen juttu varmaan ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 16:12

Ääri, voihan sitä kauemmaksikin mennä. Nyt olemme ääriään myöten täynnä vihaa ja tappomieltä.
Sekin on pahasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 17:53

Keskitien kulkija tässä ollaan ja kannattaja. En oikein tiedää äärestä muuta, kuin maailmanääriin.
En ole politiikkaan koskaan ollut hurahtanut. Moni seonnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 21:17

Äärimmäisen sairas hän ainakin on mieleltään.