Koiran kanssa iltalenkillä bongattiin: 1 siili ja 2 rusakkoa. Siili antoi koiran nuuskia ja rusakot olivat kuin patsaat :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 12:21

Mikäs siinä, luonnon luomia otuksia kaikki tyynni. Eivät ymmärtäneet pelätä toinen toisiaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 07:40

Voi en siiliä meillä ole aikoihin bongannut. Ennen oli ei enään. Kettu käänteli kaikki siilit selälleen ja tyhjensi sisukset jäi kuoret jäljelle. Niin ihania oli emon perässä kuljeskelevat pienet piipittävät,siilin poikaset.Rusakoita näkee joka päivä, niitä on. Pysähtyy, kuuntelee, istuu tarkkana ja karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 08:49

Harvinaista, etteivät rusakot pötkineet välittömästi pakoon. Siililhän helposti vetää päänkin piikkien alle, kun se kokee tulevansa uhatuksi. Sinun koirasi varmaan käyttäytyi niin nätisti, ettei metsän eläimillä ollut aihetta pelkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 08:54

Koirasi on koulutettu, tai sitten se ihmetteli , vastaantulijoita, tunteakseen ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 10:06

Fiina-koira kuvittelee olevansa jäniskoira, lintukoira, oravakoira ja milloin minkäkin sortin metsästäjä. kerran maalla ollessa Fiina tuli siili suussa ylpeänä saalistaan näyttämään, toruessani luovutti suosiolla ja tipautti siilin maahan. kuvittelin jo siiliparan kuolleen , mutta kun hetkenkuluttua kävin katsomassa oli siili pötkinyt tiehensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 10:18

Meillä noita riittää.Siilit ja rusakot ruokailee takapihalla.Oravat piilottaa käpyjä pihamaalle.Ketut jolkottaa tiellä.Supikoiraakin nähty...Ja kaupungissa asutaan!
Aikaisemmat koiramme eivät olleet enään moksiskaan niistä, mutta tämä uusi koiratulokas yhä ihmeissään.Siilit varsinkin kiusana...Niillä vaan kamalat piikit ja kirput oheistuotteina...Ei kiva!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 22:28

Siili laskee yllättävän lähelle koiran, minäkin näin sen muutaman kerran. Rusakko kai luontaisesti jähmettyy paikalleen ettei sitä havaittaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 12:38

Rusakot yleensä pötkivät kyllä pakoon ja siili muuttuu pian palloksi..
Kivojahan nuo veijarit ovat...