Vitsauksena siilit! Miten ihmeessä torjua niitä ,etteivät tulisi pihamaalle?

Hyviä neuvoja kaivataan!

Lisätty: 25.07.2011 - 10:13

Tulkaa sitten hakemaan niitä täältä.Kaikille riittää muutama!Kiva laskea koiraa iltaisin ulos, kun pihamaa täynnä piikkejä.Koskaan ei olla ruokittu ja iltaisin niitä neljästä kymmeneen pihamaalla kulkee.Ja ISOJA! En pidä siilikirpuista en.Varsinkaan koirassa....APU VA!

Lisätty: 25.07.2011 - 18:30

Tämä rotu opetettu jo äidinmaidossa tappamaan niitä siiliraasuja...Että täältä vaan sitten hakemaan siilejä syötettäväksi jokaiseen pihapiiriin.Meille niistä vain harmia :( Eikö KUKAAN tiedä torjuntakeinoja?Aidat ei niitä pitele.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2011 - 12:37

Siilejä on niin vähän monissa paikoissa, mutta ehkäpä tuo auttaa jos et laita mitään ruokaa lähistölle, esim koirallasi saattaa olla jotain joka siiliä kiinnostaa..
Eihän nuo kauaa enää kulje, kun menevät talvilevolle, joten korjaa kaikki kuivuneet lehdet pihamaaltasi sekin auttaa jotteivät talvehdi luonasi..

Kysyjän kommentti

Pihalla ei ole puita,että olisi lehtiäkään.Koiran ruokin/juotan aina sisätiloissa.Hullua, miten ne piikkipallot meille änkee.Nyt on onneksi ilmat viilenneet, joten siilitkin vähentyneet.Vai liekkö tuo Peto ne pois pelottanut.En ole erityisesti siilien ystävä,koska omaavat ikävät piikit (ei kivoja koiran huulessa) ja levittävät runsaasti loisia...
Kiitos kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2011 - 22:25

Mitä pahaa ne teillä tekee? Meillä ovat kivoja piristeitä ja yleensä pysyvät piilossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 22:29

Samat kyssärit kuin jumppis?Tuopas ne tänne meidän pihaan,Simo-siiliä ei ole kukaan nähnyt tänä kesänä;iso ikäväv meidän citysiiliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 22:51

Aikoinaan vanhempani ruokkivat muutamaa siiliä ja yks kaks yllättäen niitä olikin jo 16 siiliä iltaisin syömässä. Muuten siilit ovat ihan kivoja, mutta paskovat ympäriinsä, jopa omaan ruokakippoonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 23:49

Mielestäni siilit ovat kivoja, niitä on aivan liian vähän. Ei ne mitään pahaa tee - toivottvasti ihminen ei tee niille pajhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 05:56

Tekevätkö ne jotain pahaa siellä? Minä ottaisin mielelläni muutaman meidän pihaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 06:46

Minä oikein ruokin siilejä, olen 25 vuotta sitä tehnyt, eivät mitään pahuuksia ole pihallamme tehnyt, mukava on niiden touhuja katsella illalla kun syömään tulevat, ja kyllä ne nurmikoltakin jotain syötävää löytävät, matoja,siiroja ja etanoita ym. siilit ovat hyödyllisiä eläimiä, pitävät käärmeetkin loitolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 07:43

Tuo meille. Pääseevät maaaseudun rauhaan. Siili on oikein hyöty eläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 08:50

Älä ainakaan tarjoa niille ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 09:07

Voi että niitä on varmaan paljon sitten tai voihan se yksikin siili olla ei toivottu, jos siitä on jollekin haittaa.
Tuutikin mainitsema ruokakielto on yksi keino, mutta mikäpä se sitten olisi tehokas,tiedäppä sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 12:19

Anna siilin taapertaa. Kulkureitille esteitä, niin muuttavat sitä. Kärsivällisyys palkitaan aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.07.2011 - 12:59

aita auttaa, ainakin meillä, on noita koiria varten aika tiheäsilmainen aita, pysyy koirat sisäpuolella ja siilit ulkopuolella ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 15:57

Meillä annetaan siiliperheelle ruokaa.Saavat samaa kuin kulkukissatkin.Raikasta vettä sekä tuoretta, hyvää ruokaa.Koira ja kissa oppii kunnioittamaan siilejä. Kun kerran on kuonoon tullut piikkejä niin eipähän tule toiste.Eläimet ovat kaikki sulassa sovussa pihapiirissä.Onhan niillä toki joku järjestys.Hyvä niin. Hauska niitä on seurailla.Ihmisellä on muuten paljon opittavaa eläimistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 11:46

Anna siilien temmeltää, pitävät käärmeet loitolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 21:59

Arkojahan nuo ovat. Ainakin silloin tällöin pihassamme piipahtava karvapallo lähtee hyvin äkkiä lipettiin kun kuulee ääniä ja liikettä pihalta. Metelöivä siilikarkoitin, hälyttäviä liiketunnistimia kenties pihalle, hih.