Millä saa kahvinmaun pois termospullosta?

Termarissa oli juomavettä mukana,ja vesi maistui kahville..Pitää varmaan ostaa uusi termari,missä pitää vain vettä.

Lisätty: 24.07.2011 - 02:14

Kiitos vatauksista..todella ihanaa juoda vettä..mikä ei maistuu kahville.
Pitää kokilla näitä vinkkejä..mitä annoitte..Kiitos..

Avainsanat: kahvin maku pois termarista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2011 - 18:47

Kuuma vesi ja etikka (1:1), anna olla termoksessa yön yli. Konetiskiainekin käy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2011 - 19:27

Tarjoan soodavetta ja kuumana yön yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 19:32

Etikka kyllä toiminut tähän asti.Kuumaa vettä ja etikkaa molempia yhtä paljon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 20:31

Meiilä isäukon kera savotassa talvella oli maito viinapullossa villasukan sisällä ja kahvi keitettiin tulihtoilla armeijan kenttäpakissa lumesta sulatettuun veteen. Ei tiietty mikä on termospullo, onko se joku markkinavoimien kotkotus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 22:23

Soodavettä seisomaan tai tuota etikka vesi seosta. haju on pitkään. Se pilaa kyllä pullon jos koittaa jotain muuta pulloon laittaa. Pintyy niin kovaan se kahvin haju ja maku. Kovaa myrkkyä.Mulla on iso termari jonka sain ilmaiseksi. Sitten huomasin että se haisi kaville eikä tuohon voi muuta laittaakkaan. Seisotin liemissä ja pesin huuhtelin kyllä nyt hajut ja maut pullosta pois. Enkä kahvia siihen koskaan edes laita.Ei uskoisi kuinka kovassa se on.Kannattaa miettiä mihin laittaa kavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 01:30

Hyvän johtopäätöksen liisukka teit,kantsuu merkata pullot erikseen,kahvin maku on sitkeässä,vanhemmiten pahenee.Teepä etikkatemppu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 09:00

Pitää "putsata" myös korkki, siinä se maku muhii vaikka pullo olisikin puhdas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 09:13

Soodalla tai etikalla. Varmaan kahvinkeittimen puhdistuaineellakin lähtee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 22:14

Luulisin, että tiskikoneessa lähtee maut pois, sillä kone pesee vahvoilla aineilla ja kuumalla. Kokeile ensin sitä, ennenkuin alat söhertämään millään litkuiilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 09:19

Etikalla lähtee. Tiskikoneeseen ei termaria kannata laittaa ennenkuin olet varmistunut, että konepesu varmasti sopii sille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:39

Laimennettu sitruunahappo. Sitä myydään jauheena pussissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 21:37

Astianpesukoneaineella lähtee hyvin kaikki pinttymät ja muutkin sieltä termospullosta. Anna vain vaikuttaa jonkin aikaa ja sitten pulloharjalla peset sekä huuhdot hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 10:53

Keitähän noin 1.5dl kuumaa maitoa ja sheikkaa tuo termarisi, saat upean kiillon ja puhtaan termarin hajuhaitat on poissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2011 - 19:50

Joko etikkaa kokeilit?