olen 12 vuotias tyttö ja haluan näyttelijäksi eli mnne voisin iloittautua näytteliäksi

miten näytteliäksi

Avainsanat: näyttelijäksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2008 - 17:44

seuraa maailman menoa ympärilläsi sen varalta että mahdollisuuksia avautuu.
pienikin rooli on alku uralle älä ote tähtettä itsestäänselvänä,
kaupungin teattereissa ja kesäteattereissa on useita nuoria aloittelevia näyttelijöitä.
myös harrastuneisuudella ja taidolla on väliä-kehitä itseäsi-

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.10.2008 - 21:44

Kannattaisi myös opetella kirjoittamaan. Helpottaa kummasti hakemuksien täyttämistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2008 - 23:47

Se nyt ei ole ihan pelkästään ilmottautumisasia.

Kunhan vielä aikasi käyt koulua niin sitten voit pyrkiä alan oppilaitoksiin ja sitä kautta valmistua tulevaan ammattiin. Tietysti voit siinä matkan varrella koittaa hankkia kokemuksia näyttelijän työstä liittymällä esimerkiksi johonkin harrastelija teatteriin, kotipaikkakunnaltasi varmasti löytyy sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 00:55

Aloita työväenopiston ryhmissä. Monissa kaupungeissa on jopa ryhmiä Sinunkin ikäryhmille ja vuoden harratus päättyy keväällä riemukkaisiin esityksiin yleisölle 5-15 esitystä tiedän ainakin olleen , kun oma jälkikasvu aloitti harrastuksen 8-vuotiaana.
Lehdessä jopa teatteriarvostelut esityksistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 10:16

moni on aloittanut koulun näytelmäkerhossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 10:55

Onko omalla paikkakunnallasi teatterikehoa ja muuta harrastajateatteritouhua? Olet kovin nuori vielä, joten sitäkautta ainakin kannattaa yrittää. Täällä meilläpäin on nuorten teatteri-työpaja, joka on vain nuorille tarkoitettu. He ovat järjestäneet muutamia näytöksiäkin jossa ovat esittäneet omia tarinoitaan, kävin katsomassa ja oli kiva kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 11:16

Yksi keino päästä alkuun näyttelemisessä ja teatteriharrastuksessa on ottaa yhteyttä paikkakuntasi Nuorisoseuraan, Teatterikerhoon tai vastaavaan, ehkä koulussasikin on näytelmäkerho ?
Edellä muut kirjoittajat ovat jo antaneet hyviä vinkkejä päästä alkuun.
Yritä innokkaasti, onnea matkaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.10.2008 - 21:59

kiitos vastauksista todella paljon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 21:28

Itse olen aivan samanikäinen ja samaa tulevaisuutta havittelemassa. Tampereelta päin. Aiemmin olen ollut pienemmissä rooleissa mm. Nokian työväen teatterilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 15:53

Hellou(: minä itse olenkin taas 14, ja kohta 15 ja haluaisin näytteliäksi. olen ollut Kivistön työväen talolla (saviolla) Runoilemassa ja esiintymässä, ja siitä lehteen. Olisin innokas johonkin elokuvaan/sarjaan tai vaikka näytelmään mukaan. Valinnaiseks koulussa otin ilmaisutaidon ja äidinkieli 9koulus. olen -95... minullekki vois vastata ja kertoa missä mahd. tällaista tehdä.? <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 03:30

LIITY ROOLITOIVE -SÄHKÖPOSTILISTALLE,
niin saat ajankohtaista tietoa avoimista rooleista mainoksissa, elokuvissa ja teattereissa:
movies.groups.yahoo.com/grou...oolitoive/

YKSITYISTUNTEJA NÄYTTELIJÄTYÖHÖN EDULLISESTI:
psykkis.webs.com/toimintaan.htm

Lähteet:
oma työ