Onko muut jaksanee mennä marjastaan.

Minä jokapäivä villivadelmia kerännyt.Ainenvaihdunta pelaa kastuu ja saa pyyhkiä kasvoja, silmiä ja silmälaseja yhtenään. Muuten en näe marjoja.Kyllä siellä lämmintä.Hakkuuaukeet täynnä vadelmia.

Lisätty: 23.07.2011 - 15:51

Ihme kyllä selkään se käy.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2011 - 23:07

Tänä viikonloppuna olen ollut metsässä marjastamassa päivittäin. :) Muutin vasta kaupungilta maalle ja löysin itsestäni ulkoilmaihmisen. Pakasteita olen syönyt ennen kuuliaisesti, mutta enää niihin ei taida olla paluuta... Tuoreiden marjojen maku vie voiton. Vitamiinitkin niistä saa varmaan hyödynnettyä paremmin.
Monen tunnin metsässä rämpimisen jälkeen tulee myös ihanan raukea olo. Suorituksesta hikisistä vaatteista ja hiuksista huolimatta olo on jotenkin fresh.

Tässä tämän viikon metsäretket:
Perjantaina lähimetsässä mustikassa -> Tulos kourallinen mustikkaa puolessa tunnissa.
Lauantaina jossain korvessa mustikassa ja hillastamassa -> Tulos 2 litraa mustikkaa ja 6kpl hilloja, n.3 tuntia.
Sunnuntaina lähisuolla hillastamassa -> Tulos 2-3 litraa hillaa 4-5 tunnissa.

Jospa on vielä vadelma ja mansikka kautta jäljellä, niin niitäkin voisi käydä etsimässä. Marjojen jälkeen taidan siirtyä sienien pariin. En ole ennen kyllä sienestänyt, joten pitänee asiaa ensin opiskella netissä ja kirjastossa. Maastossakin voisi käyskennellä ja yrittää tunnistaa sieniä. :) Ehkä tänä syksynä saan vielä sienikeiton aikaiseksi!

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 23:44

Kyllä tässä pitäisi vielä saarireissu tehdä,ja lähteä mustikoita poimimaan..Tyttären pojalla kesäloma,niin pääsen mukaan saareen..joku päivä ensiviikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 08:46

ei ole Sirkkaliisa marjastanut, ostan vielä mansikoita, kun kaksi lapsenlasta on vierailulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 09:17

Tänään yritän poimia hieman mustikoita, mutta tuon selän kanssa se on hankalaa ja huomenna pitäisi aloittaa taas työt. Joten poimin vähän ja elämäntoveri sitten enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 09:37

En ole enkä menis metsään helteellä öttiäisten syötäväksi,onneksi torilta saa,jos tarvii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 09:54

Kyllä on tehnyt mieli lähteä metsään, mutta vielä olen pysynyt poissa! Tekisi mieli lähteä kanttarellia etsimään, sillä torilla on niitä ollut jo pitkän aikaa myynnissä. Mustikoita on kaikenlaisia,kuin peukalon päät ja sitten normaali metsämustikoita.
Katsotaan, jos ilmat pikkuisen helpottaa, niin heti metsään on lähtö!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 11:23

Minulle riittää, kun saan siskon puutarhavadelmat käydä keräämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 13:17

Kyllä tuli eilen käytä mustikassa, 7 litraa ja 3 tuntia siinä meni, kun oli vähän harvassa marjoja. Onhan se hikistä hommaa näillä säillä, mutta on niitä mukava sitten talvella nauttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 15:52

Onhan tuota tullut mustikassa käytyä jo monena päivänä. Yhteensä 14 litraa olen kerännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 21:27

Luomumansikoita kerätty 20 kg ja mustikoita mökin pihalta 7 litraa. Nyt olemme kaupungissa käymässä, mutta mustikan keruu jatkuu ensi viikolla. Mustikat ovat isoja ja maukkaita. Njam.
Kanttarellin alkuja on paljon. Nyt on onneksi ollut sateita, joten ensi viikolla niistäkin saadaan satoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 09:21

Kyllä jaksais jos ennättäis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:29

Miehet ja marjanpoimijat on erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 20:22

Miehen kanssa kävin piirakkamarjat -siis mustikat poimimassa tänään töiden jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 21:28

Ei ole metsään asiaa näillä helteillä. Pakko on pukea kaikenmaailman huppusysteemit ökkösten takia ja sitten sinne tukehtuu. Muutenhan tuota voisi kokeillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2011 - 19:44

En vielä, pitää vähän liian kovaa hellettä täällä. Katsotaan kun ilmat lauhtuvat.