mikä avuksi kovaan krapulaan ja viina kramppeihin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2008 - 16:50

Parannuskeinoa krapulaan ei tunneta, mutta sen oireita voidaan lievittää juomalla runsaasti esimerkiksi mehua, ruokasoodalla, magnesiumilla, lepäämällä ja ulkoilemalla kevyesti raittiissa ilmassa. Krapula paranee itsestään. Paranemisaika on suhteessa krapulan voimakkuuteen. Oireista lähinnä päänsärkyä voidaan torjua särkylääkkeillä, sekä pahoinvointia asianmukaisella lääkityksellä (Primperan) tms. Kuitenkin on huomattava että kaikkia särkylääkkeitä ei tulisi käyttää krapulassa haitallisten vaikutusten takia. Alkoholin palamista maksassa ei voi nopeuttaa, vaan se palaa tietyn painoisella henkilöllä tietyllä nopeudella. Lihasmassa määrää alkoholin palamisnopeuden; 70-kiloisella miehellä alkoholi palaa yhtä nopeasti kuin 80-kiloisella, jolla on rasvaa 10 kiloa enemmän. Rasvan määrä elimistössä ei nopeuta alkoholin palamista. Tästä syystä alkoholi yleensä palaa miehillä nopeammin kuin naisilla, koska naisilla on tavallisesti miehiä korkeampi rasvaprosentti.

Krapulan ehkäisemiseen ja parantamiseen on olemassa erinäisiä kotikonsteja ja kaupallisia tuotteita, joiden toimivuudesta ei kuitenkaan tunneta tieteellistä tutkimusta.

Lisätty: 19.10.2008 - 17:00

pikaopas.net/index.php/compo...article/74

tai sitten menet tuohon yllä olevaan nettiosoitteeseen. linkki ei lisätiedoissa onnistu, joten se pitää kopioida ja liittää sitten www kohtaan koneessaan.

Lähteet:
kopioin tekstin krapula wikipediasta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2008 - 17:34

Kärsi ne, ei siinä muu auta. Ellet ole ennen vastaavia saanut ei niihin kuole. Ja kärsiessä on hyvä painaa mieleen olotila. Sen kun muistat aina kun alat kuppia kumota niin ei tule enää otettua liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2008 - 17:34

-ennalta ehkäisyä-
kuulemma jos juo vain laatu samppanjaa ei tule ollenkaan,
on myös hyvä syödä ja nauttia muita nesteitä juomisen lisäksi
-jälkiehkäisy-
särkylääkkeet,nesteytys,uni..on myös neuvoja ottaa krapula ryyppy mutta mielestäni siitä enemmän haittaa kun hyötyä, johtaa monilla alkoholisoitumiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 00:56

Kärsimys tai katkaisuhoito, jos vakavasta on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 08:05

kova luonto ja kärsivällisyys, kyllä se sittä kunhat et ratkea jatkamaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 09:50

No ei mikään muu kuin lepo ja kärsimys. Kovat krampit ja delirium ovat yleensä pitkän ryyppyputken seuraus. Voisi olla myös aivan järkevää hakeutua katkaisuasemalle jos tärinä tuntuu niin kovalta ettei meinaa pysyä sängyssä, sieltä saa kyllä lääkkeet vaivojen hoitoon. Jos et hakeudu niin ensiksi mainitut ja mikä tärkeintä B-vitamiini! Mutta älä korkkaa heti uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 10:17

tee joksikin aikaa elämäntapamuutos,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 15:12

Jos isoja ongelmia on, ei muuta kuin lääkäriin.