Huh, mikä päivä :( Aamulla iski armoton migreeni ja iltapäivällä jo toisen kerran. Kärsitkö itse migreenistä?

Kesäloman alkaessa oli migreeni ja nyt kun on viikko töiden alkamiseen, niin migreeni tekee taas tuloaan. Tää on todella kurjaa ja välillä voi olla ettei ole migreeniä puoleen vuoteen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 19:49

Olen kärsinyt pahoista migreenikohtauksista. Kun pääsin eroon kilpirauhasen liikatoiminnasta, on migreeni ollut lähes kokonaan taaksejäänyttä elämää. Joo, se voi liittyä johonkin stressitekijään. Minulla ainakin sillä oli yhteys asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 21:02

Minulla sen yleensä laukasee keinuva aallokko/kirkas valo.Onneksi kärsin kyseisestä kamottavuudesta vain pari kertaa vuodessa.Mutta kun se iskee...Huh...Ainoastaan oksentaminen auttaa :( ...Ja lepo hiljaa pimeässä...Kamala tauti! En toivoisi kenellekään!

Pikaista paranemista sinulle Rintintin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:11

Onneksi en ole koskaan tarvinut kärsiä migreenistä..en todella tiedä mien kamalaa se on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:19

Poikani sanoo kärsivänsä mikreenistä. Sanooe että tulee milloin vaan. Menee kokonaan silloin työkyky. Sillä on lääkettä varalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:41

Täytyy sanioa että en ikinä ole migreeniä sairastanut, miehelläni on tuo kutsuttu itsemurhapäänsärky.. se vasta kaameaa on, vierestä seurannut..

fi.wikipedia.org/wiki/Horton..._syndrooma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 08:43

Olen siitä onnellinen, että ei ole migreeni oireita ollut, kerran päänsärystä lasaretista, mutta oli jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 09:33

Nuorena henkilönä oli sesonki,kun työpaikan lähellä tasatarkkaan samaan aikaan joka päivä alkoi poran jyrinä ja mulla migreeni.Vuosia/vuosikymmeniä oli poissa,mutta viime keväänä eka tosikirkas aurinpaiste laukas sen.Sain lääkäriltä m-särky- ja pahoinvointiin tabut,mutta hain apteekista ja varalla ovat,jos joskus vielä uusii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 09:49

Ai ai, se ei ole mukava tauti, minulla oli sen tyyppinen päänsärky useita vuosia sitten, mutta kaikki elämän muutokset ja tietyt hoidot ovat helpottaneet tilannetta, etten kärsi enempää päänsäryistä enkä migreenistä !
Varsin vaikea on olla kun et voi muuta kuin peiton alla piilossa kärsiä särkyä joka on repivääkin repivä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 16:54

Meillä tuo migreeni on sukuvika.Onneksi siihen on tänäpäivänä hyvät lääkärin määräämät lääkkeet.Silloin kun olin vielä työelämässä, niin migreeni iski aika usein.Työkaverit eivät oikein ahtoneet ymmärtää, miksi minun piti kesken päivän lähteä hämärään huoneeseen lepäämään.Siinä he vihjailivat ties mistä edellisen illan höpötyksistä.Kun lääke vaikutti, niin pystyin taas vetämään päivän loppuun joten kuten.
Lapseni oli toisella luokalla ala-asteella,kun hänelle tuli myös ankaria migreenikohtauksia.Piti hakea heti koulusta kotiin lepäämään. Neurologi hoiti meidät kummatkin . On sellaiset lääkkeet, että varmasti särky lähtee sekä paha olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 17:48

En kärsi toistuvasta migreenistä, mutta pari kertaa on elämässäni on ollut sellainen päänsärky, jolloin ohimot meinas haljeta. Molemmilla kerroilla laukaisijana toimi nestehukkaan juotu olut. En ryystänyt pullokaupalla, vaan kaverin muuttokeikan jälkeen korkkasimme pullot olutta janoomme ja siitä se sitten alkoi. Toinen kerta oli kesäisen pyöräretken jälkeen, jolloin menimme terassille juomaan pienet tuopit olutta. Näiden kokemusten jälkeen olen vakuuttunut, että vesi on paras saunajuoma.

Olen kuullut, että Bowen-terapia auttaa migreeniin. Tällä hetkellä Suomen ainoa Bowen-terapeutti Harri Pietiläinen toimii Savonlinnassa, mutta käy tekemässä hoitoja sovitusti myös muissa kaupungeissa - ainakin Vantaalla. www.bowen.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 10:04

Onnekseni en kärsi. Paranemisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:25

Näe kuitenkin asian valoisa puoli.
Tyhjä pää ei voi särkeä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 21:25

Otan osaa, se ei ole mikään mukava juttu. Itselläni oli kolmekin päivää kestävä migreenirumpa. Sitten erään naisellisen operaation seurauksena se jäi leikkauspöydälle. Erittäin harvoin tulee lievänä enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2011 - 19:40

En kärsi vaivasta, mutta tiedän sen olevan kiusallista.