tekeekö kerran jäätyneellä öljymaalilla enään mitään? Olis 5 litran pönikkä.

Avainsanat: jäätynyt öljymaali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 19:10

voithan kokeilla maalata pienen kokeilualan seinään tms. miten se toimii. yleensähän liuotinpohjaiset maalit eivät jäädy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 19:51

Jep. Teehän pieni testiveto. Mutta olettaisin sen olevan pilalla. Tietysti vähän riippuu, että miten kylmässä ja miten pitkään se purkki on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:20

Testaa onnistuuko se on paras konsti. Ei mene piloille tai maali hukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:50

Tee todella jonnekkin koemaalaus..niin nät miten käy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:07

Tulos voi paljastua vasta vuosien kuluttua, jos maalin kiinnitys- tai muut ominaisuudet ovat muuttuneet. Onko se Vesiohenteinen öljymaali vai Alkydi öljymaali,
Öljymaalin liuotin on yleensä tärpätti tai lakkabensiini (ns. mineraalitärpätti).

Etsi ko. maalin Tuoteseloste, 194.100.44.55/tseloste.nsf/t...i?OpenView
- tässä NORDICA AQUA öljymaali 194.100.44.55/tseloste.nsf/5...enDocument

Käyttöturvallisuustiedotteet: 194.100.44.55/ktiedote.nsf/k...C?OpenView
ONNELA öljymaali 194.100.44.55/ktiedote.nsf/%...penElement
Joissakin niistä sanotaan, että Varastointi: Ei saa jäätyä. (koostumus voi muuttua).
Katso myös ohjeet hävityksestä (mahd. ongelmajäte ?)

Hyviä ohjeita: Museovirasto Korjauskortisto Öljymaalit:
www.nba.fi/tiedostot/bd127e2c.pdf%20.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 08:13

Olisin kyllä varovainen tai riippuu mihin maalaa, Putte_46:lla hyvät linkit!
Voi todellakin ilmetä vasta vuodenpäästä kupruiluna/hilseilynä, vaikka alkuun näyttää ihan hyvältä.
Kokemuksella.. uudeelleen jouduttiin käsittelemään pinnat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 09:36

Maalikauppaan suoralta kädeltä kävelisin ja käyttäisin koko purkin pois,niin ei jää varastointiongelmaa...ongelmajätteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 10:06

Luulenpa maalisi olevan ikävä kyllä käyttökelvotonta. Purkissa kun on nimenomaan maininta, ettei tuote saa jäätyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:24

On ongelmajätettä ja käyttökelvotonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 21:23

Itse maalasin talvenjäljiltä olevalla maalilla. Kunnolla kun paakut sekoitin, niin sain aika käyttökelpoista ainetta. Ja jonkin aikaa pysyikin pinnassa, mutta ne mitä maalasivat jäivät säiden armoille, niin kaksi + kaksi = ei oikein hyvä lopputulos.