Pitääkö mielestäsi pullojen keräämisestä saaduista tuloista maksaa veroa?

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....maan-veroa

Oma mielipiteeni on, ettei tarvitsisi. Tuskinpa kukaan omaisuutta palautuspulloilla tienaa ja eikö tuo keräily ole ympäristösuojelua parhaimmillaan.

Avainsanat: pullokeräys verolle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 22.07.2011 - 10:35

ei tarvitse, kerääjälle pitäisi maksaa tuplahinta jos pullo on lasinen ;)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 10:23

Eiköhän niistä ole jo maksettu veroa aikaisemmin ! Riittää verotus !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 10:53

Plus romanialaisilta romaneilta olisis vaikea kantaa veroa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 11:08

No ei todellakaan. Täällä maksetaan jo ihan liikaa veroja muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 12:45

Ja hyvää päivää! Kaikkea ne keksiikin lämpimikseen! Eikö olisi parempi jotenkin KANNUSTAA näitä ihmisiä, jotka esimerkiksi isojen festareiden jäljiltä siivoavat maisemaa pulloista ja tölkeistä puhtaaksi? Vai vielä veroa?....Ihan idioottimainen ehdotus....Toivottavasti ei mene läpi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 13:13

Kyllä niistä on jo maksettu 23% alvi, eikö se riitä? Hyvä että joku pitää maisemia siisteinä.
Olin pari vuotta sitten Historic EM rallia katsomassa ja pojan kolitiaiset heitti tyhjät kaljapullonsa vehnäpeltoon.
Pidin pojille puhuttelun että haluatteko syödä lasijauholla höystettyä vehnäpullaa tulevana talvena? Sillä nykyjään puivat leikkuupuimureilla ja se imee kaiken kitaansa ja rikkoo. Lasijauho sitten menee myllyyn ja leipurille.
Pojatpa keräsivät pullot talteen reppuihinsa kiltisti. Kiitin ja esitin toivomuksen jos kaikki muutkin tekisivät noin. Jos ne jaksetaan täytenä kantaa tienviereen niin pajon kevyempiä ne on tyhjänä viedä mukanaan niille kuuluviin paikkoihin.
Oneksi jutussa haastateltu verottajan mielipide oli ettei kannata alkaa niitä vahtimaan tuotto jää liian pieneksi. Kyllä "bigmoneun" vahtiminen on paljon tuottoisampaa verottajallekin.

Marjastus on jokamiehenoikeus ja marjojen myynnistä saatavat tulot ovat verovapaita.

Lähteet:
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...36?ref=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 13:17

Ei tarvitse. Hyvä, että pullot kerätään pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 17:23

Totta kai - köyhän on maksettava veroa kaikesta mahdollisesta,
jotta pörssikeinottelijoiden ei tarvitsisi maksaa rahansiirroistaan mitään ?
"Tobinin vero" (Valuutansiirtovero) käyttöön ja heti.
fi.wikipedia.org/wiki/Valuut...siirtovero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 19:57

No voihan vero. Tuo verottaja tunkee jo muutenkin tässä maassa ihan joka väliin. Pian ei enää kannata mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:51

Minusta hyvä että pullot ja purnukat kerätään pois. Kyllä niistä verot joku on maksanut jo ostaessa. Tämä verotus on monessa muussakin samanlaista ,päällekkäin verottamista. Köhät kyykytetään mielellään. Lain mukaan siitä pitäisi ilmoittaa tuloina veroilmoituksessa, mitä on vuodenaikana saanut pullojen keräämisestä ja palauttamisesta rahaa.Minä sanon jo on aikoihin eletty, mailma ihan myllin mallin.Pommi räjähti Oslossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 06:37

Kattia kanssa, taitaa pullo bisnes olla niin pientä. Pääseekö sillä edes rikastumaan. Taas jotain herrojen kotkotuksia. Nostan hattu kerääjille, itse en lähtisi pulloja tien varsilta nokkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 08:25

Ei todellakaan!
Hyvä että jotkut pientä palkkiota vastaan niitä keräilee.
Kertakaikkisesti ihan dorka ehdotuskin.
Olisipa roskillakin pantti , niin olisi paikat puhtaina paremin kuin "firman" puolesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 10:55

täytyyhän jostain saada valtiolle rahaa, kun sitä muualle jakavat ;-D
mutta ei tietenkään pitäisi veroa maksaa pullojenkerääjien, roskaamissakko pitäisi laittaa!
kohta varmaan roskisdyykkarit joutuvat arvioverotetuksi .

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.07.2011 - 16:27

Kyllä taas piti pyöritellä jo entuudestaan kipeitä niskoja. Mitähän vielä keksitään?
Millä sen voi todistaa onko ne pientareelta kerättyjä vai itse kaupasta aiemmin kotiin kuljettuja?
Tuolla systeemillä on tyhjiä tölkkejä ja rikottuja pulloja tien- ja kadunvarret pullollansa, sekö sitten on parempi vaihtoehto. Epäsiisteyttä ja kuntien ja kaupunkien siivouskulut lisääntyy. Ja veroäyrit nousee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:07

Kaikkea ne keksivät. Naapuri jätti muutaman tyhjän tölkin. Aion palauttaa hänelle kauppaan vietäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 13:01

Kaikkea nuo keksivät, saadaanko sillä ehkä nuo Kreikan laina rahat takaisin vai...