Rooma, Venetsia vai Firenze ja perustele miksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2011 - 10:51

Riippuu tietysti ihan mitä hakee:

Venetsia itsessään on suppea, itse olen kerran käynyt, ei sinänsä kiinnosta enää palata.

Firenze on kaupunki erityisesti jos taide ja renesanssi kiinnostavat. Toscanaa kannattaa katsella laajemminkin. Pisa, Viareggio(meri) ja Lucca ovat kivoja.

Rooma on ehdoton jos historia kiinnostaa, älytön määrä kaikkea antiikista keskiaikaan. Oma suosikkini mutta ei keskikesällä. Ostia Antica ja Lido di Ostia(meri) kannattaa stekata myös.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 22.07.2011 - 08:43

roomassa jokaisen on käytävä kerran eläessään, joten vastaus on ehdottomasti rooma! venetsia on hieno paikka mutta siellä haisee ja gondolieerin kyydissäolon jälkeen roomastakin löytyy "kaikki" muu, firenzestä en tiedä, mutta sinne voi mennä sitten seuraavalla kerralla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 08:48

Kaikki tiet kun kerran sanonnan mukaan vievät Roomaan, niin sinne!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 10:02

Tietenkin Venetsia.Nyt sinne vielä ehtii kaikkea mahtavaa ja historiallista katsomaan, ennenkuin uppoaa koko saari...
Itse en ole käynyt Venetsiassa kuin kerran, mutta haluan ehdottomasti käydä vielä uudestaan.Yhden viikonlopun aikana en kaupungista nähnyt, kuin pienen osan.Ihmiset olivat jotenkin erilaisia ja vapautuneempia, kuin muualla Italiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 10:50

Rooma on aina Rooma,Venetsia viehätti maalauksellisten filmikulissijulkisivujen ja kanavien takia,mutta Firenze oli kaunis ja kallis,oleskelin parin viikon rupeaman ja tuli nähtyä ja koettua Stendhalin syndrooma.Yks kerta riitti,mutta Roomaan palaa mieli ja hinku monasti.Mulla järjestys olisis Rooma,Firenze ja Venetsia,Bolognakin viehko kaupunki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 11:12

Rooma ja Venetsia. Molemmat todella upeita, käymisen arvoisia paikkoja. Historia, historia ja kulttuuri. Upeita nähtävyyksiä ja Vatikaani on käsittämättömän mielenkiintoinen paikka. Romanttinen Venetsia..aah. Vain yksi ohje: älkää missään tapauksessa matkustako noihin paikkoihin heinä- ja elokuulla! Tulisen kuumaa, kostean hikistä ja mieletön määrä turisteja joten siinä massassa ei sitten voi nauttia mistään. Firezestä en osaa sanoa mitään, kun en ole vielä käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 13:14

Kävin Venetsiassa pari vuotta sitten ja sinne haluan vielä joskus uudestaankin, todella ihana paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 18:52

Venetsia,gondolien kaupunki. sinne halajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 21:57

Roomassa on ehdottomasti enemmän nähtävää, mutta kyllä Venetsia ja Firenzekin ovat näkemisen arvoiset. Kaikki viehättäviä - vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta Rooma on kuitenkin kaupunki, jonne on aika-ajoin päästävä. Firenzessä ykkössuosikkini on Uffizzin taidemuseo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.07.2011 - 16:22

En ole missään noissa käynyt, mutta valitsisin mututuntumalla tuon Venetzian. On varmaankin mielenkiintoinen kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:05

Ei mikään niistä niin kauan kuin Berlusconi on päämiehenä. Sitten Venetsia ja "huokausten silta".