Yritin lopettaa elämäni mutta en onnistunut. Mistä voimia jatkoon?

Olen kauan ollut poissa Napsusta ja nyt ajattelin palata tänne vanhojen tuttujen joukkoon jos kauttanne saisin vinkkejä kuinka elämässä pääsee eteenpäin kun tuntuu, että on epäonnistunut kaikessa. Häpeän itseäni sen takia, että yritin päästä pois ja jättää muut suremaan. Mutta mitä tehdä kun ei kerta kaikkiaan enää jaksa ja kaikki hoitokeinot on käyty läpi.

Lisätty: 20.07.2011 - 18:30

Kiitos teille kaikille ihanille Napsulaisille kannustussanoista. Luen niitä uudelleen ja uudelleen joka aamu kun herään. Mahtavaa huomata, että on olemassa ihmisiä, jotka jaksavat välittää ihan näin tuntemattomastakin ja antaa kannustusta. Se antaa minulle lisävoimia. Yritän jaksaa ja haluan jaksaa päivä kerrallaan :)

Avainsanat: kuolema elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 22:57

Kaikki lähtee sinusta itsestäsi.Sinä olet itsesi tärkein ystävä, tuki ja turva.Jos sinä päätät selvitä, ja jaksaa, sinä sen teet.Kukaan ei sinun puolestasi elämisen päätöstä tee.
Jokaisella ihmisellä on jokin, josta pitää.Jonka vuoksi elää.On se sitten hyvä ystävä, tai vaikka musiikki.Tai kultakala.Itse sen pointin kun keksit,olet lähempänä voittoa ja oikeassa suunnassa kohti omaa mielenrauhaa ja ehkä jonkinmoista paranemista.Vaikka kuka meistä nyt sitten on normaali? Ja mitä on normaali?
Ihmiset on yksilöitä ja se sallitakoon. Voimia ja jaksamista vaan sinulle.Päivä kerrallaan !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 23:14

Kyllä se lähtee meistä omasta itsestämme. Jostain kerran luin että ei itselläkään ole lupaa ottaa pois omaa henkeä.Siksi tärkeitä olemme kaikki täällä.Koita ymmärtää asia ja ole onnellinen omasta elämästä.Keskitä ajatukset muihin päivän asioihin.Koita niistä ammentaa hyvää oloa.Olet varmaan tärkeä henkilö läheisillesi. Minä olen itse itselleni tärkeä ihminen.Nautin luonnosta ja toivon että sinäkin.Ei täällä tarvitse häpeemään ruveta. Ei katsetta menneeseen vaan tulevaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 23:54

Onko varmasti kaikki vaikuttavat seikat tutkittu. Hyvin usein vaivan alkulähde onkin fyysisen aineen puutos tai liikatuotanto. Ihmisen sisällä on kaikenlaisia tuotantolaitoksia ja ne saattavat olla epätasapainossa. On kilpirauhasta,lisämunuaista ja kaikenlaisia elimiä jotka vaikuttavat mieleemme.
Aivojen tuottamat serotoniinit ja dopamiinit ja ties vaikka mitkä.

Kaikki järjestyy sinun kohdallasi parhain päin, vahvista uskoa hyvään tulevaisuuteen. Monet ovat selvinneet ja elämä on sen jälkeen entistäkin rikkaampaa,
Hiljaa hyvä tulee, aluksi vaikka puolipäivää kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 23:59

Arnipoppa: jokainen meistä kokekee joskun masennuskausia, jokainen sellainenki joka ei niistä muille kerro. Masennuksista poispääsy ei todellakaan onnistu ellei masentujalla itsellään ole siihen halukkuutta. Se sinun on se todellakin itse oivallettava ja tämän oivalluksen jälkeen lähdettävä aukomaan niitä elämäsi umpisolmuja joiden vuoksi olit vähällä saada lopetetuksi päivisesi kulun. Sinun on myös aivan itse oivallettava se, että meillä jokaisella on jokin syy elää tässä mailmassa, että meistä ei kukaan ole syntynyt turhaan eikä ole pelkkästään epäonnistuja ja, että jokaisen ihmisen elämänpolulle löytyy aina jostain lisää sekä ilontuojia,että avunantajia jos itse vain haluaa heidät etsiä esille. Ei auttamiskeinosi lopu, eikä kuolemasi ole paras tie pahastaolostasi ulos jollet itse halua uskoa niin. Ethän halua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 07:32

Voit hakea apua asiantuntijalta, he ovat sitä varten.
Minä en ole oikea ihminen Sinua neuvomaan.
toivon voimia Sinulle ja sitä siunausta, jota me tarvitsemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 08:27

Surullista, surullista. Olet varmaan hakenut ammattiapua, mutta koeta vielä kerran, esim. psykoterapialla on moni saanut apua. Voimia ja jaksamista ja hienoa, että olet jälleen täällä napsussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 08:47

Täytyy sanoa, että monesti olen ajatellut mihin olet hävinnyt...ja se, että olen itse käynyt läpi hyvin vaikean ajanjakson jolloin myöskin yritin lopettaa elämäni. Kuitenkin olen tässä tänään ja nyt kiitollisena siitä, että elän. Sinun on hyvä aloittaa myös elämä uudestaan. Voisin kirjoitella kanssasi enemmän, mutta en tässä julkisesti mikäli sinua kiinnostaa. Lämmin voimahalaus sinulle. Me jaksamme kantaa yllättävän suurta taakkaa ja jonain päivänä huomaat sen keventyneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 10:01

Olet tärkeä ihminen, itsellesi ennen kaikkea ja muille. Vaikka et juuri tällä hetkellä ehkä osaa sanoa, kenelle olet tärkeä, niin silti ihan varmasti olet. Sinulla on kykyjä, joita et ilmeisesti osaa ollenkaan arvostaa. Osaat lukea ja kirjoittaa, näet, kuulet, haistat ja maistat. Pystyt varmaankin myös liikkumaan. Opettele nauttimaan itsestäsi. Sano itsellesi joka aamu: Minä olen minä, olen hyvä juuri tällaisena, kuin olen. Hymyile omalle peilikuvallesi.
Etsiydy sellaiseen seuraan, missä sinua arvostetaan juuri niillä ominaisuuksillasi ja taidoillasi, joita sinulla on. Älä odota mitään muilta ihmisiltä, vaan ajattele, että mitä sinä voit antaa heille sellaista, mitä sinulla on. Se voisi olla ihan vain kaunis hymy, tai yhdessä kulkeminen, vapaaehtoistyössä löydät sellaisen ihmisen, joka kaipaa seuraasi.
Olet ilmeisesti joutunut ahdistetuksi surkkaan, josta koet, että et omin voimin jaksa ulos. Hae apua, olet sen arvoinen. Auta ensin itseäsi, sen jälkeen jaksat auttaa muita.
Elämä on aina elämisen arvoinen.
Ja vähan ravintoneuvoja: Nyt kesällä ole vähintään puoli tuntia auringossa käsivarret paljaina. Syksyllä osta luontaistuotekaupasta D-vitamiinia, jota syöt ainakin 50 yg päivässä. D-vitamiini ravitsee hermostoa, ilman sitä et jaksakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 11:27

Voimahali ja tsemppiä. Toivottavasti sinulla on joukko hyviä ystäviä ympärilläsi ja mieleinen harrastus auttaa pääsemään eteenpäin elämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 11:43

Olen joskus miettinyt, että miten paha olo pitää ihmisellä olla, että vie itseltään hengen? Nyt aikuisempana ja vähän viisaampana tiedän, että ihminen ja sen ajatukset muuttuvat. Ja kaikille tulee masennuskausia. Kenelle mistäkin syystä. Emme me kai loppujen lopuksi kuitenkaan niin erilaisia ole? Toisista sitä ei vaan huomaa millään. Toiset purkavat pahaa oloaan humalapäissään. Toiset menevät korpeen itkemään tai kiroamaan. Mielestäni paras keino on asioista puhuminen. Täällä napsussakin on hienoja ihmisiä. Rohkeasti vaan kirjoittelemaan. Minullekin saa kirjoitella, vaikka minulla ei ehkä ole mitään viisasta tarjota. Mutta ehkä voisimme porukalla alkaa miettiä asioita ja vaihtaa ajatuksia. Niistä voisi olla joskus apua muillekin.

Sinulla on vielä tilaisuus. Sen tilaisuuden nimi on elämä. Elä se mahdollisuuksien mukaan täysillä. Älä anna menneiden painaa mieltäsi. Käännä jokainen kivi ja kanto, vaikka ei kiinostaisikaan. Heittäydy elämään. Mene ihmisten ilmoille. Älä mieti itseäsi. Mieti ja ihmettele muita. Minäkin olen niin outo, ettei moni ota selvää :) Tutustu uusiin ihmisiin. Jokainen heistä on oma maailmansa. Tee tutkimusmatkoja heidän korvien väliin.. Riko rajoja. Kaada aitoja. Ajattele jokainen asia uudelleen eri kantilta. Elämä on mahdollisuuksia täynnä (joskus vaikea uskoa). Tee vaikka jotain ihan hullua. Sekin on kuolemaa parempi vaihtoehto. Saapahan ainakin nauraa itselleen. Kun olet oikein myllertänyt, niin ehkä olet löytänyt jotain arvokasta. Ehkä lähempää, kuin arvaatkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:42

Olipa hyvä että epäonnistuit !! "Häpeän itseäni sen takia, ...." Häpeä pistetään nyt häkkiin.

Perusasiat kun olet selvittänyt, niin kaikkien vaikeuksien jälkeen alkaa pilkottaa valoa ja
saat lisää ja lisää energiaa tehdä mukavia asioita, joista sinä saat iloa ja mielihyvää itsellesi.
Eikä sinulla mihinkään ole kiire, rauhassa anna aika asioille ja itsellesi.

Yllä tuli jo paljon hyviä kommenttejä ja todellakin täällä napsussa on mukavaa juttuseuraa!
Tsemppiä Sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 14:48

Jokainen ihminen on ainutlaatuinen, yksi ei toista korvaa. Kun ja jos on vaikeata ja joutuu umpikujaan, kannattaa hakea apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 14:48

Metsän sisällä on taikatie - ei mistään tule, ei mihinkään vie.

Aaro Hellaakoski

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 15:03

Suosittelen lukemaan Eckhart Tollen kirjan Läsnäolon voima. Uskon, että kirja antaa sinulle paljon. Tolle oli itsekin lähellä omaa tuhoa, kunnes havahtui. Oprah kiinnostui Tollesta niin paljon, että järjesti netissä maailmanlaajuisen tilaisuuden kuulla Tollelta itseltään ajatuksistaan elämästä. Yleisö esitti hänelle myös kysymyksiä.

Kirjan pääsanoma on: Elä tässä hetkessä, menneisyys on tuhkaa.

Luin äidilleni kirjaa muutama kuukausi ennen hänen kuolemaansa ja hän halulsi ostettavaksi kirjan itselleen, jota ehtikin lukea puoliväliin saakka. Äitini kertoi, että hän saa niin paljon voimaa ja hyvää oloa kirjaa lukiessaan ja pohtiessaan lukemaansa. Äitini menehtyi sydänlihastulehduksen jälkioireisiin.

Minulle voit myös kirjoittaa, josko näistä murusista saisit koottua itsellesi ensiapupaketin.

VOIMIA!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 23:40

Tiedän mitä käyt sisälläsi. Olen kokenut saman. Olen ollut helvetin vihainen elämälle siitä, että on kohdellut minua väärin ja myös siitä että ei anna minun itseni luotsata elämää. Olen nöyrtynyt sen myötä, ajatellen etten ehkä olekaan ihan turha ihminen. Ehkä minulle on tarkoitettu vielä jotain hyvää - kunhan kuuliaisena jaksan odottaa. Jokainen me koemme elämämme eritavalla - mutta toivoisin sinun ajattelevan että kaikella on tarkoitus - ja sen me näemme sitten kenties vasta aikojen päästä. Älä luovuta - sinä olet hieno ihminen ja joku vielä tarvitsee sinua.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 14:03

itse olen huomannut että sisällään ei kannata pitää kaikkea, ongelmat vain paisuu paisumistaan ja tulee tunne että niitä on ihan liikaa, joku läheinen ihminen tai ehkä sittenkin vertaisryhmä olisi paras apu silloin kun on vaikeinta. en tiedä miltä tuntuu kun vaikeudet tuntuvat kasvavan niin suuriksi että elämän päättäminen tuntuu ainoalta vaihtoehdolta ja jaksaako ihminen silloin hakeutua muiden seuraan. tsemppiä kuitenkin, jos maltat odottaa ongelmat kyllä ratkeavat tai aika ainakin parantaa haavoja sen verran että jaksaa taas iloita kaikista pikku asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:37

Ei niin paljoa vaikeutta saa kellään olla että lopettaa itsensä..
Siksi täällä jokainen on vaikkakin vain sanallisesti tuetaan ja autetaan.. toisiame, joskus jos kellekin saattaa tulla sama ajatus, pidetään Napsulaiset sanoillamme kaikista meistä huolta..