Morjensta ihmiset! annakaas vinkkejä millä juomilla kannattaa täyttää baari kaappi?

ja voit huoletta jättää vastaukset jossa sanotaan että "viinalla"

Avainsanat: baarikaappi juomat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2011 - 14:29

no sehän riippuu tosi paljon siitä

- millainen tämä baarikaappisi on
- mihin olet varautumassa
- mitkä ovat mieltymyksesi
- jne.

jos tarkoitus on itseskseen tissutella kunnon kaappijuopon tyylliin, parasta on keskittyä määrään, varmistua siitä että että juotavaa on riittävästi niin ettei tarvitse kesken kaiken lähteä kylille kyselemään lisää, laatukriteeriksi riittää joku tuttu sisällä pysyvä standardijuoma esim. Alko 013

jos taas haluat varaurua siihen että sinulla on aina sopivaa tarjottavaa riippumatta siihen kuka tupsahtaa käymään, niin perussetti voisi kuulostaa esimerkiksi seuraavalta :

- litra kirkasta (väkevää snapsiksi ja erilaisten lantrinkien tekoon)
- litra värillistä väkevää (viski/konjakki/brändy) mieltymystesi mukaan
- litra katkeroa (esim. Campari tms.)
- pullo makeaa likööriä (esim. lakka, karpalo tms.) edelleen omien mieltymysten mukaan
- muutama pullo viiniä (punainen, valkoinen, kuohari)
- kohtuullinen määrä olutta, siideriä ja erilaisia lonkeroita

näillä selviää jo melko monesta tilanteesta ... jos ei sitten joudu juovuksiin ...

muista kuitenkin että viinan sanotaan olevan viisasten juoma, oma viinakaappi on tosiviisaan huonekalu ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.07.2011 - 13:22

Suosittelisin hankkimaan ainakin giniä, viskiä, votkaa ja rommia. Joku likööri olisi myös kaapissa hyvä olla esim. Tia Maria,Amaretto tai vaikka Blua Curacao. Ja kun sitten vielä hankit joitakin miksereitä, esim tonicvettä, colaa tai grenadiinia pääset alkuun. Niin ja älä unohda jäitä : )

Osta joku hyvä coctailohjekirja, niin ei mene hyvät aineet hukkaan = )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 13:38

Jos iso kaveriporukka tulossa käymään, varaa ainakin olutta, lonkeroa ja siideriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 15:29

Erivärisiin pulloihin vettä jos et viinaa siedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.07.2011 - 18:52

Niillä mitkä maistuu itselle ja ystäville. Turhaa sinne kalliita konjamiinia ja wiskejä ostaa jos niistä kukaan ei pidä. Ja minä laittaisin myös jotain absolutisteja varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 19:41

Kun ei viinaa, niin limppareita, eri värisiä. Niitä minun baarikaappini on täynnä.
Jälkipolvi on riemuissaan taas kun tulevat ja saavat käydä baarikaapilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 21:44

Ei ole baarikaappia, joten en varastoi viinoja kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 05:37

Meillä on laidasta laitaan. Konjakki ja Whisky on meillä ne pakolliset joita on aina oltava. Mutta on minulla kaapissa ihan kirkastakin, ja muutamaa likööriä. Olutta ja siideriäkään en ole unohtanut. Meillä on näitä laidasta laitaan, koska ystäväpiirissämme maku mieltymykset ovat kaikilla erit. Mutta täytä sinä kaappisi omien mieltymysten mukaan ja hieman ota vieraita huomioon jos sattuvat poikkeamaan luonasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.07.2011 - 13:12

sinne täytyy hankkia pullo konjakkia, pullo viskiä, ginipullo, tequilapullo, likööriä pari pulloa, votkaa ja rommia. noilla pääsee alkuun ja aina reissusta voi tuoda jotain kalliimpaa tuliaista ihan vaan kaappiin kaiken varalta ;)