Minut on tyttäreni poika Pekka kutsunut 22.7. omaisten päivään Keuruun varuskuntaan. Onko moni ollut sellaisessa mukana?

tuntuu hassulta omaisten päivä, aivan kuin hautajaiskutsu, voisi nimi olla joku muukin.Esim. lähimmät ystävät tai mitä siihen keksisi. Pekka meni sinne 11.7., onneksi pääsi kotipaikkakunnalle ja
nyt ehdottomasti mummon on tultava sinne. Kysyinkin, että etkö Sinä häpeä kun minä vanha kuljen rollaattorin kanssa siellä, kertoi että en.Saamme lounaankin siellä, kait hernekeittoa ja pannaria.
Ihan hyvä juttu, olen vähän ylpeäkin, että nuori alokas ottaa mummonkin huomioon.
Miehillehän tämä on tuttua hommaa, mutta me naiset olemme vähän jääneet vähälle, niin on kiva mennä katsomaan Pekan päivähetkeä.

Avainsanat: tutustumispäivä varuskuntaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2011 - 20:34

Olen käynyt kummankin,oman pojan ja tyären pojan valatilaisuudessa mikä oli omaisten päivä.. sai tutustua kasarmiin ja tupiin.Samalla tarjottiin kasarmilla hernekeittoa ja lettuja..Oli kyllä todella ihana käydä..
Paraati oli hieno nähdä..nyt sinulla sirkkaliisa on kunnia käydä katsomassa oman tyttären pojan juhlatilaisuutta..menethän todella..unohtumaton hetki..
Tyttären poika sai kunnia maininan,kun pääsi siviliin..Palkittiin parhaana sotilas-poliisina.
Haminassa suoritti asevelloisuuden kumpikin..Poikani oli kuljetus puolella ja sai ajettua rekkakortin itselleen.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.07.2011 - 10:30

Olin kummipojan vastaavassa tilaudeessa tuuraamassa hänen äitiään. Mielenkiintoinen päivä, kun sai tutustua poikien tupiin, päivärutiineihin ja ei se soppatykistä tarjoiltu hernerokkakaan hullumpaa ollut. Sotkussa tietysti piti herkutella kavilla ja munkilla. Sotilaspoika sa itselleen ylimääräisen lomapäivän, kun kutsui "omaisensa" paikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 12:12

Hienoa sirkkaliisa päästä mukaa. On hyvin kiva mutta mielenkiintoinen reissu. Sillon kun oma poika oli Lahdessa, siellä sitä syömässä käytiin oli väkeä.Väsyttävä reissu kuitenkin. Ehdottomasti menethän.Kun ei yksin tarvitse sinnitellä.Mummot on tärkeitä ,et itse arvaakkaan sitä tunnetta .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 14:56

Ei ole lapsia niin ei ole tuollaisia huoliakaan! Joku vuosi sitten kävin kuvaamassa Suomen Turuus tuomiokirkolla kun veljeni tytöllä oli valatilaisuus. Sen jälkeen kävimme Säkylän varuskunnassa hänen palveluspaikassaan hernekeitolla. Sen jälkeen ajoimme tuore "sotamies" mukanamme meille kylään.
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-25--Turku

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.07.2011 - 18:40

Olin nuorimman pojan omaisten päivässä. Hieno tilaisuus, näimme sotapoikien paraatin, tutuistumme kasarmiin ja kaikkea muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 21:41

Vielä eivät omat poikani ole armeija ikäisiä, mutta olen usealta tutultani kuullut omaisten päivästä varuskunnassa, ihan kiva tapahtuma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 22:17

Kiva tilaisuus ja hernerokka tosi hyvää ja
tottahan ne sotkun munkitkin oli pakko kädä syömässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 05:40

Hieno pojan poika sinulla on.