Miten paljon kantaa Helsinkiläinen jättilumme?

Avainsanat: lumme kukkii vain öisin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2011 - 14:43

aikanaan asuin samassa talossa Lumpeen muorin kanssa,

hän kantoi kaiken kaikkiaan seitsemän poikaa,

nykyisin heiveröisinkin heistä taitaa painaa 90 Kg eli voidaan väittää Lumpeen muorin kantaneen tähän maailmaan yli kuudensadan kilon lasti jälkikasvua (tämäkin on tapahtunut Helsingissä)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2011 - 07:51

Helsinkilänen jättiläislumme, joka on selvinnyt sodan jaloista kantaa miehen painon, myös ihmisen elikkä
saa olla nainenkin. Noin 70 kiloa , pitää olla aika hoikka mies.Voi kestää kahdenkin miehen painon jos ne saataisiin tasapainoitettua niiden päälle arvellaan. Tämän otin tietysti Googlesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 10:59

Helsingin Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa kasvaa jättiläismäinen parananjättilumme, jonka lehdet kykenevät kantamaan jopa aikuisen miehen painon. Lehdet ovat halkaisijaltaan yli puolitoistametrisiä ja ne kaareutuvat reunoilta voimakkaasti ylöspäin muodostaen lumpeenlehdestä kelluvan tasapohjaisen kulhon.

Lähteet:
uutisvirta.fi/tag/helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 11:01

Näin töllössä jutun.Puutarhuri laittoi lumpeeseen jonkun levyn pohjalle ja nakkasi sitten oman pikku tyttärensä lumpeen kyytiin.Hauskaltahan se näytti.Taisi sanoa, että siellä missä niitä luonnossa kasvaa, äidit pitävät niissä lapsiaan päiväunilla nukkumassa (lehden alapuolella kun taisi olla piikkivarustus petoja varten)...Jonkinlainen leikkikehä...Olisikohan ollut seitsemänkymmentä kiloa, kun lehti kestää.
Komea kasvi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 16:34

70kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 21:43

Kävin muutamavuosi sitten katsomassa kasveja siellä ja siloinkin oli aika iso, mutta tuo on jo mahtava

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 09:54

Olisipa ilo köllötellä ja vaikka unet ottaa tuollaisella lumpeenlehdellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 05:50

Taitaa 70 kilon painon kestää.