Zeitgeist-liike?

Mitä mieltä olet ko. liikkeestä ?

Avainsanat: zeitgeist

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2011 - 11:53

Yltiöfiksujen (?) keksimä huuhaa ajattelutapa maailman menosta.Kokeilevat varmaan, että saavatko kuinka monta "tyhmää" uskomaan asiaansa, kun oikein pokkana asiaa selittävät. Ja että muka ilman rahaa voitaisiin tulla toimeen?Ei taida oikein toimia enää nykypäivänä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2011 - 11:51

En juurikaan tämän liikkeen ideologiaa tunne, jotenkin yhdistän sen vain Munamieheen, jonka luonut henkilö kuulemma tätä liikettä kannattaa ja on siinä mukana. Muutenkin suhtaudun tämän tyyppisiin liikkeisiin jostain syystä aina hiukan skeptisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 12:16

Pidän aihetta erittäin mielenkiintoisena. Olen jonkin verran perehtynyt aiheeseen, siis sen mitä netistä siitä on saatavilla.

Tällä hetkellä rahoitusmaailmassa on mielenkiintoiset ajat ja uutisointia tulee seurattua tiiviisti. En voi olla vertaamatta uutisoitua tilannetta Suomen 1980-90 tilanteeseen, jolloin korot lähtivät nousuun (eiväthän ne toki alhaalla olleeet ennen nousuakaan), osakkeiden arvot alenivat, asuntojen hinnat kääntyivät laskuun (tämä ei ole vielä toteutunut kuin skenaariotasolla eli lasku voisi olla 16 %:n luokkaa). Pörssissä saatetaan nähdä vielä rekyylivaihe ennen lopullisen laskun alkua eli silloin vielä vedätetään markkinat hetkeksi nousuun ja kerätään ylimääräiset rahat pois kuleksimasta. Mihin kaikki raha katoaa? Yhdysvallat jo Moodysin luottoluokituksen napin alla, Euroopassa alkamassa (?) dominoefekti. Jonkin näköistä nousua näyttää olevan Venäjällä ja Aasiassa. Tämä on vain oma mielipiteeni, seuraan asioita vain mielenkiinnosta, sijoitustoiminta ei liity työhöni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 12:18

Se ajatus rahasta / velasta on ihan mielenkiintoinen ?
Vanhoja vastauksia ko. asiasta:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/43055
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/41053

Video Ajanhenki: www.ajanhenki.com/
tai: vimeo.com/21920419

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 19:17

En ole tarpeeksi perhentynyt asiaan ..

Liikkeen oman määritelmän mukaan se pyrkii yhteiskunnalliseen muutokseen kehittämällä ajan henkeen sopivia arvoja, ajatuksia ja kulttuuria. Liike kannattaa tieteen ja tekniikan valjastamista ekologisesti ja sosiaalisesti kestävän yhteiskunnan rakentamiseksi.
Wiki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 20:09

Kyllä minä tuutikin kanssa olen samoilla linjoilla, uskotaan vain munamiehen hommiin.
Houreita taitaa olla kaikki yli ymmärryksen menee tämäkin minulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2011 - 08:04

En ole täysin perillä aiheesta, mutta en usko liikkeen kovin laajalle leviävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2011 - 22:25

En ole tietoinen koko liikkeestä. Jokaisella on omat mielipiteensä ja ajatusmaailmansa sekä uskonsa mihin uskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 06:21

Zeitgeist-liike on maailmanlaajuinen ruohonjuuritason kansanliike, joka pyrkii ajamaan resurssipohjaista taloutta. Liike sai alkunsa yhdysvaltalaisen Peter Josephin vuonna 2008 julkaisemasta omakustanne-elokuvasta Zeitgeist: Addendum.

En uskalla kommentoida.