Oletko luonnossa huomanut muutoksia. Valmistuuko kasvit jo vuoden eri vuodenaikoihin.

Tuuli kovast isoista koivuista tulee siemeniä ja keltaisia lehtiä alas.Uudet perunat omassa maassa hyvän kokoisia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2011 - 10:42

No luonto muuttuu meidän kaikkien mukana ja varmnasti myöskin kasvussa tulee muutoksia!
Kaikki riippuu siitä mitä niille annamme ravintoa, aivan kuin ihmisetkin ! Jos annat huonoa ruokaa niin saamme kaikki sairaudet itseemme ja emme saa niitä arvokkaita ravinteita ja elämämme laatu tulee siitä kärsimään, sama on myöskin kasveilla!
Vielä universumin energia virrat tulevat muuttumaan ja kaikki vaikuttaa kasvuun ja elämään, eli jaksammeko pitää vastaan ne muutokset, vain aika voi sen näyttää!

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille ja terveiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2011 - 11:12

Koivun kellastuneita lehtiä olen minäkin pihakoivuissamme havainnut. Ihmettelin myös vihreää verttipensastani, jonka marjoista osa on jo nyt täysin kypsiä, kun yleensä vasta heinä-elokuun vaihteessa.
Kaipa se ilmastonmuutos tekee osansa myös luonnossa oleviin ja meidän omiin istuttamiimme kasveihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 14:27

Valmistuuko kasvit.....
luonnon kiertokulussa tapahtuu ihan varmasti muutoksia suuntaan jos toiseenkin. Kevät tulee usein ryöpsähtäen, kaikki kukat kukkivat keväällä yhtä aikaa jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 20:00

Kyllä olen kuullut kerrottavan, että marjat ovat niinkuin etuajassa täällä Keskisessä Suomessa.
itse en sitä niin huomaa, kun en luontoon enään pääse kulkemaan, tarkoitan metsään mättäille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2011 - 22:20

Ei vielä aisti tällä seudulla kasvit syksyn tuloa. On ollut maa riittävän kostea ettei kuivuus vaikuta.