Onko tullut tuoreita mansikoita syötyä. Mikä paras herkkusi.

Minä syönyt joka päivä ja keränyt noita omia .Ovat maketa .kakkuunkin laitoin paljon.Nyt lähden taasen kerään ,näyttää että kohta sataa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2011 - 10:47

Onpahan tullut torilta haettua tuoreita mansikoita melkein joka päivä ja ne on tullut syötyökin! Mansikoissa on niin paljon terveellisiä ravinteita, että niitä kannattaa syödä paljon ja kun aika on paras , niin siitä vaan!
Metsä mansikoitakin olen käynyt luonnosta poimimassa, mutta se kuivuus on hieman pilannut niiden makua! Toivottavasti viimepäivien sateet on auttaneet asiaan!
Muuten vaikutta myös muistiin, joten vanhemmat syökää vaan mansikoita ja parannatte muistiannekin!

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille ja terveiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2011 - 09:20

Onhan noita mansikoita tullut pistyeltyä suuhun ja sitä kautta mahaan monta monituista kertaa, sillä mansikat,, varsinkin aho- ja metsämansikat joita niitäkin olen syönyt enempi kuin "laki sallii", maistuvat parhaimmilta tuoreina vatkatun kermavaahdon kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 09:22

Tänään nautin aamupalaksi keräämiäni metsämansikoita partajugun kanssa. Siitä ei marja enää parane!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 10:38

Metsämansikoita olen maistellut, sillä niille en jostain syystä ole allerginen.Sensijaan jo tavallisen puutarhamansikan kädessä pitäminen saa aikaan hurjan reaktion, saatikka mitä tekisi syöminen? Siinä testattaisiin, kuinka nopeasti Kouvola saa paikalle ambulanssin ja sitten onkin jo kiire....

Eli en ole maistellut.Toiset saa syödä nämä kesän herkut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 11:06

Olen syönyt niin metsä- kuin puutarhamansikoitakin. Hyviä olleet ja terveellisiä. Juuri laitoin 5 kg hilloksi ja osan mehustan viinimarjojen kanssa. Paras mansikkaherkku...montakin on, mutta jogurtin ja jäätelön kanssa maistuu samoin kakussa ja pirtelössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 11:10

Parhaimmillaan ovat mansikat sellaisenaan, tai sitten vaniljajäätelön kanssa. Tänä aamuna herkuttelin maustamattomalla jugurtilla ja mansikoilla, jotka poimin parvekkeelta suoraan jugurttikippooni. Hyvältä maistuivat jugurtinkin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 12:13

Muutaman kerran olen torilta ostanut, täytyy vielä ostaa isompi satsi ja laittaa pakkaseen talven varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 13:17

Viime lauantaina ollessani poimimassa luomumansikoita söin kupuni niin täyteen, ettei ole vielä tehnyt mieli. Pakastimessa on nyt n. 20 kg mansikkaa talven varalle. Suu soikeana odottelen mustikoita, joita pääsen huomenna poimimaan. Samaiselta luomutilalta käyn hakemassa mustikoiden seuraksi vattuja. Kyllä tulee herkkullinen talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 19:58

Olen 6 kg pakastanut ja tehnyt kakkua tänäänkin. Sitten laitan jogurttia, vaahdotettua vaniljakastiketta
ja mansikoita. en niinkään paljon syö yksinään, on allergiaa ja se nostaa paukamia iholle.
Ensiviikonlopulla tulee kaksi lapsenlastani viikoksi kylään ja toivon, että vielä silloin saan mansikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2011 - 18:54

Eipä ole tullut mansikoita ostettua tänä vuonna laisinkaan.Taitaa jäädä syömättä tänä vuonna,eipä tee juuri mielikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.07.2011 - 22:14

En oikein ole mansikan ystävä, mutta oman maan satoa tuli muutama naposteltua. Kyllä se mansikkamaito on paras juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 20:37

itekkin olen poiminut omasta mansikkamaasta ja ovat olleet aivan erinomaisia! ;) NAM <3