Sujuuko saksa?

Teerimäen kysymyksessä saksalaiset olivat leiriytyneet mökin pihaan. Jutun mukaan kielivaikeuksiakin ilmeni. Jotta napsulaiset selvittävät kutsumattaomat vieraat tiehensä, liitän oheen linkin German zu sprechen. Jos opinnoistasi on jo kulunut vuosia, voit tässä virkistää muistiasi. Ja jos et koskaan ole opiskellut saksaa, niin tästä on hyvä aloittaa - saat hyvän tuntuman kielen logiikkaan. Kaikella kunnioituksella saksan kieltä kohtaan, saksa oli yksi lempiaineistani koulussa.

Lisätty: 14.07.2011 - 20:55

www.netikka.net/knuutti/Hupi...german.htm
Anteeksi, linkki oli pudonnut matkalla.

Avainsanat: saksan opiskelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2011 - 22:18

Ei Saksa oikein suju , mutta jokusen kerran siellä käyneenä ruokalistasta kyllä saan selvää.
että tilata osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2011 - 20:27

Siis kysymys kuuluu, missä linkki? En ole lukenut saksaa lainkaan, joten ei suju.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 20:35

Minä kyllä joskus Saksan kieltä opiskellut olen.Siitä silloin kovinkaan paljon pitänyt en...Aber...Siitä kyllä hyötyä maailmalla ollut on :)

Lisätty: 14.07.2011 - 20:36

Mutta missä linkki ?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 20:35

Natürlic, ich kann deutsh genug sprechen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 20:41

Eipä suju saksa,eikä muutkaan vieraat kielet ja kyllä koen sen isona puutteena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 20:48

Wie geht es Ihnen heute, Her Hauer?
Kävin Saksassa 50 vuotta sitten opiskelemassa sen luonnon menetelmällä muun työn ohessa. Missä mahtaa linkkisi luurata? Ich frage mich, wohin der Link-Empfänger?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2011 - 21:17

Ei suju kuin kuuntelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 22:58

Ei valitettavasti suju...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 04:38

Danke schön vaikka linkki katosikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 07:04

Ei suju saksan kieli, mutta meidän perheessä joku osaa vähän ja sillä olemme pärjänneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 08:35

ei suju ollenkaan. Olin aikoinaan työssä saksalaisessa perheyrityksessä konttorin puolella ja
pariskunta puhui saksaa keskenään, mutta kyllä he suomeakin puhuivat hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 08:47

Vain muutama sana. Ich lieber dich tuli ekana mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 09:13

Osaan saksaa, mutta jos saksalainen ei yhtäkkiä osaakaan, tulos = plus-miinus nolla. Viittaan erääseen toiseen vastaukseeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 09:18

Kyllä sujuu siansaksa.Hoono soomi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 11:28

Kyllä ne enklantia ymmärtää ja kun kunnolla sanoo, niin suomeakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 20:24

Saksa sujuu pitkän kaavan lukijana,ruosteessa toki,mutta puhun.Kansainvälistä merkkikieltä ymmärtää kyllä itärajan takaisetkin...