Mitä olet tehnyt vanhoille koruillesi esim.vanhat kihla- tai vihkisormukset, perintösormukset/korut ?

Minulla vanhat kihlat nyt korviksina korvissa :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2011 - 23:24

Entinen vihkisormus ja parit kihlasormukset ovat eron päätyttyä menneet romukullaksi, niistä on saanut rahaa. Edesmenneen äitini kihlasormus vuodelta 1951 on oikeassa nimettömässä aina ja ikuisesti.

Kysyjän kommentti

Itse en halua säilyttää mitään turhaa/ mitä en tarvitse tai käytä.Ensimmäinen kihlasormukseni on nyt kultaisten renkaiden muodossa korvissani.Katkenneet tai perityt arvokorut, joita en halunnut koskaan pitää, vein myyntiin ja sain rahaa, joilla ostin mieleisen korun , jota pidän.
Pojalleni en taatusti jätä mitään koruja perittäväksi, koska hänen tyttönsä maku tuskin on sama, kuin minulla "vuosisata" aikaisemmin.Pojasta nyt puhumattakaan.Koru on liian hekilökohtainen asia ja makunsa kullakin :)
Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2011 - 22:19

osan olen antanut kiertoon ja muut ovat korulippaassa jossain kaapin kätköissä ..olen niin huono pitämään koruja ja vihkisormukset kuin muistokin selaiset laitan vain suurempiin juhliin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.07.2011 - 22:21

Annoin nuoremmalle miniälleni ne mitä minulla oli. Olen lihonnut niin paljon etteivät enää mahtuneet sormiini. Sanoin kyllä hänelle että yksi niistä on perintöni vanhimmalle lapselleen, joten pidä sitä hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 23:50

Kyllä on tallessa, piilossa mutta ei käytössä Tansseihin silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 06:50

Osan antanut lapsilleni ja loput ovat korurasiassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 08:05

Ne, jotka eivät ole hukkateillä, ovat säilössä korurasiassa. Äidiltäni jäi myös jonkin verran kultakoruja, joista suurinta osaa en tule käyttämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 08:31

Korurasiassa ovat. Isäni vihkisormus odottaa, että saan aikaiseksi viedä sen korusepälle, joka tekee siitä minulle sopivan sormuksen. Ketjunpätkiä ym. romukultaa vein kullanostajalle ja sain 88€ niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 09:05

Minulla on yksi rakss perintösormus sormessani, se on vain ihan tavallinen kultasormus, mutta siihen liittyy
sellainen tarina, että äitini, joka sodanaikana antoi johonkin keräykseen kultasormuksensa ja sit'
katui kovasti.
Minä kun pääsin töihin, ostin äidilleni tämän sormuksen ja hän oli kovin iloinen, ja en ole hannonut poiskaan antaa.
Omat ja miesvainajani kultasormukseni eikös ole ilkeä akka.
En pidä paljon koruja, ainoa on hopearisti kaulassani ja tämä sormus sormessani.
Lapsilleni niistä ei ollut sopivia ja meinasin yhdelle teettää kultaisin ristein olevan ketjun,mutta olisi tullut
kalliiksi. toisille lapsenlapsille olen rippilahjaksi ostanut ketjut, mutta viimeiselle ei kelpaa kuin ranneketju.
Katsoin, että mitä teen niillä tuolla rasiassa olemassa ja matkanpääni kun lähestyy niin eivät jää sitten
pyörimään tuohon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 09:16

Ei mitään, ei ole ollut tarvetta tehdä. Arvokkaat korut olen toki vienyt pankin säilöön, monta perintökorua.En ole koruihminen eli en käytä juurikaan muita koruja kun sormuksia. Juhla-asujen yhteydessä toki jotain on kaulassa.
Vanhempieni kihla-vihkisormukset säilytän muistona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 14:45

En ole tehnyt niille mitään. laatikossa ovat. Nykyisin en juurikaan käytä koruja, mutta periköön vaikka tyttäreni kaikki koruni sekä kaivamani kullan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 17:47

Ovat hyvässä tallessa kaapissa, annan joskus jälkipolvelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 21:28

Pidän korujani korurasiassa ja otan sieltä,kun tarvitsen jotain korua.Arkena en koruja käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 01:28

Omat kihla ja vihkisormukset korurasiassa..On niin paksut ja painavat..että niitä en käytä..
Äidin ja anopin kihla ja vihki sormukset..aina sormissa yötä päivää..Kummankin käden nimettömissä ja keskisormissa yksi sormus..
Kultaiset nilkka-ja ranneketju on jatkuvasti..niitä olen pitänyt 4 vuotta..ostin ne aikanaan Rodokselta.....Paksu kultainen ranne-regas on korulippaassa..sen olen saanut häälahjaksi mieheltäni..
Saavat jäädä perinnöksi..tyttärelle ja tyttären tytölle..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 08:35

romukullasta saa nyt niin hyvän hinnan että entiset kihlasormukset välittömästi myyntiin, nuo perintöesineet pitää sitten harkita paremmin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:23

Muutamat yksinäiset kultaiset korvikset myin tuonne kulta rahaksi firmaan, kihla tai vihkisormuksia ei ole kuin vaan nää yhdet ja ainoat joten ei niit voi myydä..