Ovatko eläimille tehtävät toimenpiteet eläinrääkkäystä? Miksi ei käytetä kivunlievitystä tai puudutusta?

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....-ratkaisee

Avainsanat: eläinten kasvatus suomessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2011 - 18:38

Tiedän niin karmeita juttuja erään suuren Helsinkiläisen teurastamon eläinten käsittelystä; ei voi ymmärtää miten julmasti ihminen voi eläimiä kohdella. Tästä on jo parikymmentä vuotta aikaa, nykyistä tilannetta en tiedä. Tuttavani kertoi, että kun perjantaina tuotiin eläimiä teuraaksi ja kuskeilla oli kiire viikonlopun viettoon, eläimiä ajettiin vauhdilla autoista karsinoihin ja siinä saattoi katketa eläimeltä jalka, niin ei siihen eläinlääkäriä kutsuttu tai eläintä lopetettu, vaan se joutui kitumaan viikonlopun tuskissaan, kunnes pääsi maanantaina hengestään.

Liityin Animaliaan (silloinen Koe-eläinsuojeluliitto) reilut 30 vuotta sitten. Sillä saralla on tapahtunut paljon kehitystä, mutta lisää toimia vielä tarvitaan. Nykynuoret tuntuvat ottavan laajemmin eläinten oikeudet huomioon ja osaavat kuluttajina vaatia.

Uskon, että luomutuotannossa myös eläimiä kohdellaan paremmin ja siksi olen siirtynyt käyttämään luomua ja tietysti luomua kannattaa suosia myös siksi, että ruoka on ravintoarvoltaan valovuosien päässä teollisesti tuotetusta.

Turkisteollisuuden julmuuksista en jaksa edes kirjoittaa, ne onneksi ovat saaneet osakseen ansaitsemaansa julkisuutta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2011 - 16:03

Ihmettelin samaa itsekin,että kuinka ei anneta jotain puuduttavaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 18:55

Kyllä varmaan eläimet saavat kärsiä paljon, kun ei ole valvojia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 19:22

Kyllä se sitä on ,eihän tuollaisia toimenpiteitä kärsimättä voi tehdä. Se on mennyt ihan liukuhihna hommaksi. Kaikki muuttu täysin ,kun annetaan tukiaisia.Mitä enemmän, sitä enemmän tukea.Toiset ottaa niitä ihan vaan tukien takia ja eläntä ei ajatella pätkääkään.Niissä paljastuu julmuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 20:04

Aivan törkeää kidutusta, en voi ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.07.2011 - 21:14

Mikäs on sen helpompi puolustus kuin: ei ole rahaa... miten ihmeessä sitä on ennen pärjätty noissa teurastamoissa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 17:54

Kyllä mättää ja pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 22:31

Noita on paljon, mutta typistykset jotka on nykyään meillä kiellettyjä luojan kiitos..