Mikä on suurin, tai harvinaisin koskaan saamanne kala?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2011 - 11:42

En ole saanut kuin pienen pieniä sinttejä, joten en ole mikään suurten kalojen narraaja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2011 - 11:46

Lähinnä särkiä ja ahvenia olen onnistunut narraamaan ja pieniä sinttejä nekin. Nyt kuulin, että tuttava oli Tenojoelta onnistunut nappaamaan yli kymmenkiloisen lohen. Kuulemma valokuvakin löytyy, joten kalavaleesta ei liene kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 11:47

Itse saanut virvelillä ahvenia ja haukia,mutta miesväki kun kalastaa, ei kai mikään Suomessa elävä kala heiltä saamatta jäänyt.Kausittain kalastavat aina sitä, mikä syönnillään on...Isoimmat hauet reilu kymmenkiloisia ja lohensukuiset pari- kolme kiloisia...Myös isoja lahnoja koukkuun tarttunut.
Erikoisin kai se kala, joka on lahnan ja sären risteytymä.Kaunis kala,jonka nimeä en nyt millään muista...

Ulkomailla kalastettu mm. pallokaloja, Dolphineja sekä haita :) Suurin oli kai se 30 kiloinen Dolphini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 12:41

Lapsena olen Pohjanlahdella kalastellut joskus isäni kanssa, vedettiin sellaista onkilautaa jossa oli ongenkoukkuja alapuolella. Joku siika tuli ja harjus. Joskus talvella kävin pilkillä kun asuimme meren läheisyydessä, en muista että ainoatakaan kalaa olisi saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 15:41

Isoin kalani on visiin300g ahven.Sen sain saimaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 16:08

Pieniä sinttejä..., lähinna affenia olen saanut
Niitä houkutellaan laiturinpäähän kaurahiutaleilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 17:42

Olisko < 1m mittainen näbbgäddä på Svenska. Olisko painoa ollut puåli kilua. Raaseporin vesiltä ja en syönyt vihreää kalaa. Isoisän soutumiehenä ollessa Juvalla 50-luvulla oli 1,5m ankerias ja ukko kiros "käärme p....le ja heitti takaisin järveen.
En päässyt Sargassomerellä kutevaa kalaa lähemmin tutkimaan.

Lisätty: 13.07.2011 - 22:21

Silakka 700g; www.aijaa.com/v.php?i=6949267.jpg

Lähteet:
yle.fi/alueet/keski-pohjanma...origin=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 17:48

1,5 kg ankerias katiskalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 18:58

Nyt saisi siis luvan perästä valehdella, mutta en ole järkälettä saanut. Kylläkin ruman mulkosilman paksumahan, joka lensi kauas kaarena takaisin järveen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 20:52

Ranteenpaksuinen ankerias (105 cm) pitkäsiimalla vuosia sitten. Nauvossa oltiin silloin isän kanssa moottoriveneellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.07.2011 - 21:06

Varmasti tuolta isoista vesistä on saatu isoja ja ihmeellisiä kaloja. Itse olen saanut sinänsä harvinaisuuden, että sellaisella Shelliltä ostetulla pilipalivirvelillä olen saanut 5.7 kiloisen kirjon. Sen jälkeen ovat välineeni parantuneet, mutta en ole niillä enkä perholla onnistunut saaman yhtä isoa kalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 17:57

Olen niin huono kalamies, etten ole saalista koskaan saanut.