Lakka, hilla, suomuurain. Mikä ero näillä marjoilla on vai onko mitään eroa?

Avainsanat: lakka hilla suomuurain

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 14:11

siitä puuttui vielä valokki.
meilläpäin lakat on sillänimellä.
samoja marjoja kaikki, paitti kasvavat eri puolilla Suomea mikä missäkin.
hillat Lapissa ainakin ja valokit Etelä-Pohjanmaalla.

Kysyjän kommentti

Minulle tuo valokki olikin ihan uusi sana. Aina sitä vaan oppii uutta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 14:55

Ei mitään eroa, kaikki kuvaavat samaa marjaa. Minun sanavarastossani se on hilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 14:57

Samasta marjasta on kyse. marja kasvaa tiheimmin pohjoisessa Suomessa. Paras marja mitä Suomesta saa, karpalo on toinen. Pohjois-ja Keski-Pohjanmaalla marjan nimi on hilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 15:09

Meilläpäin puhutaan lakoista.Maistuva marja ilkeillä kivillä varustettuina.Tunkevat hampaiden väliin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 15:30

Juu niitä on täälläkin puolella lahtea myynnissä ja aluksi oli 20€ kilo, mutta viikossa on hinta pudonnut 7€ kilo! Vaikuttaa vain ,että oli kerätty pikkuisen liian aikaisin ,sillä oli niin kovia ja osittain punaisiakin vielä.
Eiköhän ne nimet tarkoita samaa juttua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 16:35

Lakkana se on meillä tunnettu. Muuten hyvämarja mutta ne siemenet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 18:17

Hyvä on marja.
Saksalainen turisti kyseli: "Kultaako poimitte"?
On todellakin kullan veroinen aarre.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 18:42

Taitaapi olla samasta marjasta kyse, itse tunnen ja käytän sanaa lakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 19:02

Meillä kerätään lakka,mutta samaa marjaa ovat kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 19:45

Sama marja ja meillä se on lakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 21:11

Sama rypäle koko rimpsu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 22:30

Rakkaalla marjalla on monta nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 19:24

Sama se, kun vain olisi ämpärit täynnä keltaista kultaa, nimestä viis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 18:04

Sama marja, lakkana tunnetaan meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 23:19

Kaikki tarkoittaa samaa..Minä olen poiminut lakkoja..