Oletko säästäjätyyppi jai meneekö kaikki aina samantien?

Ostatko sellaista, jota et tarvitse?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 11:34

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.
Sillä rahahan on käyttöä varten.

Ei nyt sentään turhakkeiden hankkimiseen.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 11:27

Minä en säästele , eikä minulla mene kaikki samantien. Ostan harkiten kylläkin, ja itselläni on kaikkea yllin kyllin, pikkuihmisille kyllä ostelen paljon kaikenlaista, kalliita tavaroita ja vaatteita. On varoja kertynyt itselleni ja voin käyttää niitä niin ettei nälkä ihan äkkiä yllätä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:30

Ajankohtainen kysymys näin ale-myyntien aikaan. Tätä nykyä ostan vain tarpeellisen. Olen pikkuhiljaa saanut minulle ylimääräisen kamamäärän kierrätykseen. Viimeaikoina olen kyllä joutunut ostamaan kaikenlaista tarpeellista kotiin, joten tässä mielessä olen käyttänyt rahaa enemmän kuin mitä olen ansainnut. Eli säästöpossulla on tullut asioitua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:43

Olen säästeliästä tyyppiä, mutta nykyään suuressa perheessä menee kaikki mikä tulee.. ihan vain ja ainoastaan pakollisiin menoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:48

Kuulun niihin jotka osaavat kuluttaa jäkevästi vaikka eivät säästäkkään tarkoituksellisesti "pahanpaivän varalle sukanvarteen." En osta kaikkea mitä näen ja mihin ihastun jollen tiedä todella oikeasti jonkun sitä tarvitsevan ja ole täysin varma myös siitä, että nämä ostamani tavarat, vaatteet, jne. mahtuvat käyttäjänsä kotiin. En myöskään pistä rahaa, heti sitä saatuani, "haisemaan" syömällä, juomalla ja matkustelemalla kuin viimeistä päivää. Myös poikani on perinyt tämän rahankäyttötaitoni. Hänenkään näppejään ei eurot, eikä sentit polttele eikä hän myöskään pihistele niiden käytössä aina sairauteen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:57

Aika harkiten nykyisin ostelen.
Kierrätykseen olisi vaikka kuinka tavaraa vielä vietävä ja jälkipolville yritän tarjota.
Kyllä kotiin ja mökille tulee myös jotain kaunista turhakettakin hankittua.
Budjetti kuitenkin pysynyt balanssissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:05

Laitan heti palkkapäivänä tilistä sivuun jemmatilille tietyn summan. Yleensä harkitsen aika tarkkaan ostoksiani vaan kyllähän niitä heräteostoksiakin tulee tehtyä, ja yleensä ovat olleet ihan onnistuneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:30

En osta mitänä mitä en tarvitse. En juokse alennusmyynneissä.
On useampia tilejä pankeissa, siirrän kuukausittain palkkatililtäni saman pankin toiselle tilille rahaa.
Intohimoni nro 1 on kirjat, mutta jos on kyse romaanista, lainaan niitä nykyään kirjastosta. Muita kirjoja ostan kyllä mutta sitä en katso tuhlaamiseksi, tietoa pitää kartuttaa.
Ostan myös laadukasta, mm. vaatteet, kengät,astiat jne joten koko aika ei tarvitse olla uusimassa.
Matkustamisesta en tingi ja sehän ei ole tuhlaamista vaan sijoittamista omaan itseensä, hyvinvointinsa hoitamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:50

reissaamiseen uppoaa rahaa,
mutta en voisi sanoa olevani tuhlailevainen enkä kyllä sniidukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:58

Kyllähän se vaan niin on, että ei sitä tavallinen duunari työnteolla rikastu, joten se mikä tulee, niin se myös menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 13:00

www.youtube.com/watch?v=teFV...re=related
Tämä elämästä minun repliikki. Toisille jää perintöä ja toisille perilliset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 21:33

Tämä sukupolvi ei säästä ja tulevilla ei ole mitä säästäis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 22:14

Juu - asuntosäästäjä olen. Yritän mahdollisimman paljon olla täältä pois, ettei lattiat ja muutkaan kulu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 18:09

Pyrin säästämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 19:47

sanotaan ennemmin että olen hyvä pennin venyttäjä.
ostan kyllä joskus jotain hyvin pientä mieliteosta - ehkä kirpparilta sika halvalla jonku nätin korurasian tms tohon säläkaappiini ;)