Rodos- millainen kohde syyskuun vikalla viikolla? eli säätä ja onko kaupungissa vielä eloa silloin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 09:44

Lämmintä siellä, syksy on mielestäni ihanteellinen aika mennä Rodokselle. Lokakuun alkupuolesta on kokemusta monelta syksyltä, tosin ei asuta Rodoksen kaupungista (liian vilkas ja meluisa meille), vaan etelämpänä Pefkosissa.
Rodoksella on aina väkeä, saari ei hiljene koskaan. Saaren ykkösturistikohde Lindos myöskin kuhisee väkeä syksylläkin. Rodos on myös useiden Välimerellä risteilevien alusten yksi pysähdyspaikka, väki tulee sankoin joukoin sekä Lindokseen että kiertelemään vanhaan kaupunkiin.
Rodoksen kaupungissa sataa enemmän kuin saaren eteläosassa, mutta sateet ovat kuuroluonteisia, eli ukkoskuuroja. Kreikan saarista juuri Rodos on varmin mitä lämpöön tulee, Kreeta on etelämpänä mutta siellä on tuulista ja sataa enemmän.

Lisätty: 12.07.2011 - 15:02

Kokemukseni mukaan yhtä paljon väkeä niin heinäkuussa kun syys-lokakuussakin. Toki bilettäjät ovat (onneksi) vähemmistönä silloin mutta muita löytyy! Viime aikoina on nuori porukka kuulemma kovasti vähentynyt, näin kertovat siellä vakinaisesti asuvat, tilalla on enemmänkin maksukykyistä väkeä. Hintojen nousu on varmaan vaikuttanut ja saaren turístiviranomaset ovat jo vuosia tehneet töitä saaren maineen kohentamiseksi. Se on todella onnistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 09:17

Onhan siellä ihan riittämiin menoa silloinkin.

Palvelualan henkilöt lienevät jo silloin hieman uupuneet kauden töistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 09:33

Helteistä, joskin kaikki kasvillisuus jo hiukan kuivuuden takia kulahtanutta. Turisteja ei ihan niin paljon kuin touko-elokuussa. Sadekuuroihin kannattaa varautua, sillä usein ne tulevan ukkosen myötä ja ovat sitten rankkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:43

Rodoshan on kesäaikaan kunnon biletyskaupunki. Syksyn tullen alkaa turistit hiipumaan, joten kyllä on huomattavasti rauhallisempaa syyskuun lopulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 15:56

Kyllä tuossa Ahmat12 kertoi aika hyvin millaista on siellä! Itse olen ollut muutaman kerran , mutta siitä on jo muutama vuosi sitten, Viihdyin oikein hyvin ja pidin siellä olosta , kaikista parasta on kun kiertelee pitkin saarta, eli vuokraa auton ja silloin näkee paljon . Siellä voi pysähtyä ja ostaa tuoreita appelsiiniä ja mandariiniä, sekä katsoa keramiikka tehtaita, kaikkea mahdollista.
Lomallahan pitää ollakkin eloa, eikä vain nurkassa nynnimistä!
Hauskaa lomaa vain Rodoksella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 22:03

Taatusti löytyy vielä kaikki mahdolliset nautintomahdollisuudet sieltä silloin.