Laitoimme pienen terrierin nimeksi Peto,koska se tuntui hauskalta.Monet suosii ihmisten nimiä eläimillään.Mitä mieltä asiasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.07.2011 - 14:14

Itse en pidä ihmisten nistä eläimille kovin hyvänä ideana. Mutta tuo peto varsinkin pikkukoiralle on loistava valinta. Keski-Suomessa nimettiin lampaat Rosvoksi ja Paistiksi tarkoituksena tehdä niistä rosvopaistia. Vaan eipä tehtykään ja edelleen nämä kaverukset ovat hyvissä voimissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos hienoista vastauksista!
Peto reilut 8 viikkoa sai tänään tunnistesirun ja on nyt aika polleaa poikaa.Ja toivotaan että siitä ei tule nimensä veroista : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2011 - 12:19

koirallani on nimi Fiina, harvalla nykyään sitä nimeä olen kuullut. äitinsä nimi oli Zinna.
Peto on ihan hauska nimi pienelle terrierille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 12:20

Juuri tuollainen ns. omalaatuinen nimi eläimelle on hyvä vaihtoehto. Ei niinkään mitään vastaan ole eläimillä käytettyjä ihmisten nimiä, mutta kyllä aina ne omalaatuiset erilaiset nimet vievät voiton ennemmin kuin ihmisen nimet:) Peto on osuva nimi varmasti terrierille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 12:36

Naseva lyhyt nimi jolla kutsua ystävää.
Toivottavasti vain ei ole nimensäveroinen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 12:43

Hyvä nimi! Meille on tarkoitus hankkia koira tai kaksi. Mieheni on jo valinnut nimetkin: Peto ja Mörkö!
Vahtikoiriksi maalle..... toivon mukaan nimet on enne.
Itse kyllä pidän kingcharelsspanielista, sille ei noista kumpikaan nimi sovi! Ei se kyllä vahtikoira ole tietenkään.
Ihan mitä tahansa ihmisten nimeä en kannata koiralle nimeksi, koiran on hyvä erottua ihmisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 14:20

Mun terrierin nimi on Hertta :) ja tunnen paljon koiria varsinkin terriereitä. Esim. Rölli ja Peikko (samassa perheessä), aika monen valkoisen koiran nimi on Lumi (en ole vielä yhtään valkoista Mustia tavannut) sitten on Helmi, Osku, Alfa, Iida, Eetu, Luna jne... listaa voisi jatkaa loputtomiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 16:23

Hauska nimi. Meidän koira muinoin oli Otto ja tyttökoira.Eli 17v meidän kanssa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 18:34

Kiva nimi. Toivottavasti vaan ei nimi ole enne. Ihania koiria kivoilla nimillä olen tavannut muutamia - kultainen noutaja Stalin on jäänyt lähtemättömästi mieleen. Ihana tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 08:25

Mikä ettei, onhan se kiva sanoa naapurille "että meillä on oikein pikku Peto kotona".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:49

Peto on hyvä nimi. Kiva olis laittaa myös naapurin miehen nimi. Sais vaimo huudella häntä aina iltaisin sisälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 21:54

Sopiva nimi, kaikki terrierit joihin minä olen tutustunut, ovat olleet pieniä petoja =).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 19:49

kyllä se nimi pitää antaa sen mukaan miltä lemmikki omissa silmissä näyttää.
meidän kissa on pentti "pena" juurikkala - juuri sellainen. ja kohta tulee putte kisumisu poikanen. se oli meinaan ihan putten näkönen ku ekaa kertaa näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 04:50

Peto on oiva nimi, sopii hyvin koirallenne. Minulla on ihmisen nimi, mutta vähän harvemman puoleinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 22:26

Minun eläimillä ei ihmisten nimiä..
mulla oili joskus kissa peto niminen, tappoi prinssin nakitkin ennenkuin nuo söi...