Käytätkö käteistä vai pankki/luottokorttia??? Kymmenen syytä vaihtaa luottokortti käteiseen

www.talouselama.fi/uutiset/k...en/a652952

Lisätty: 10.07.2011 - 17:39

Käytän pääsääntöisesti pankkikorttia, mutta pitänee harkita jos siirtyisi enemmän käteisen käyttöön

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 22:03

Harvemmin rahaa pussissa kyllä on.Maksan kortilla, ja tililtä menee rahat reaaliajassa käytön mukaan.Ylläreitä ei ole tullut ja käytän vain sen, mitä tarvii.Pienet tulot, senmukaiset on myös menot.

Kysyjän kommentti

Näinhän se on että menot tulojen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 18:35

Minä käytän kumpaakin, pienet ostokset käteisellä ja suuremmat ostokset kortilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 18:37

Käytän ainoastaan käteistä tai pankkikorttia, luottokorttia en omista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 18:51

Kyllä ninä käteisellä maksan on mukavampaa ei tarvi muistella paljonko vielää tuosta summasta poikke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 18:54

Ei ole niin hyviä syitä että siirtyisin korttimaksamisesta. Jos maksat pankkikortilla niin kuitissa lukee "käteismaksu". Hä?
Gredit puolella on hyvä ostaa sen verran että pystyy eräpäivänä maksamaan koko summan niin ei tule korkoja maksettavaksi.
Amerikassa vain rikolliset maksavat käteisellä. Koska heille on epäterveellistä jättää tositteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 19:19

kotimaassa maksan joko käteisellä tai pankkikortilla.

jos olet maailmalla etkä omista luottokorttia olet epäluotettava.
esim. jenkeissä et pysty vuokraamaan autoa jos ei ole luottokorttia, tai joudut maksamaan aivan hillittömän takuumaksun.
kortilla voi nostaa seinästä paikallista rahaa päivän kurssiin reissunpäällä.

eri korteilla eri käyttökulut ja maksut.
pankin tiskilläkin asiointi maksaa maltaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 21:38

Käteisellä pelaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 21:57

Käytän hyvin satunnaisesti käteistä. Sitäkin ahkerammassa käytössä on FinnairMC, tällä kun saa kartutettua FinnairPlus tiliä. Maksan koko luoton eräpäivänä, joten en joudu maksamaan kalliita korkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 07:22

Maksan pankkikortilla ja käteisellä,luottokorttia en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 14:28

Käytän harvoin kätiestä, pankkikorttia yleensä. Joskus menee Visan vingutukseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 08:31

Luottokorttia ei käytössä. Muut kyllä riittävät minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 21:30

Korttia höylään useimmiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 19:56

käteistä ei nykyään juuri koskaan mukana. pankki / luottokortti.
mutta ehkä se käteiseen sitten joskus taas siirtyy - kun rupeaa toi kortin käyttö oleen liian kallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 18:30

Käytän tavallista pankkikorttia.