Mitä silloin syödään kun ei syö hiilareita.Omakohtaisia kokemuksia ja ohjeita.

Olen kaikki ruokainen sekaravinnon käyttäjä.Olisihan tuokin kiva vaikkka kokea.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 14:49

Hiilidyraatitonta ruokavaliota ei kukaan noudata, mutta vähähiilihydraattista kyllä. Siinä kartetaan niitä ruoka-aineita, jotka sisältävät runsaasti hiilihydraatteja. Näin saavutetaan tila, jossa insuliinin määrä veressä on alhainen, eikä ruoka-aineen energia varstoidu, vaan tulee käytetyksi sellaisenaan. Loppu poistuu tarpeettomana. Näin ihminen laihtuu, sillä myös kehon rasvat tulevat silloin käyttöön.
Tästä aiheesta on keskustelua sivustolla www.dojolaiset.com. Suosittelen, sillä näin saa syödä maukasta ruokaa, eikä ole koko ajan nälkä.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 15:02

ihan tavallinen sekaruokaruokavalio minulla.
mutta lueskelehan tuota:
www.hiilaritietoiset.net/ero...loista.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 16:53

Olipa hyvä tuo palisanterin linkki.
Sekaruoka on varmaankin kaikista terveellisin ihmiselle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 18:31

Olen kaikkiruokainen, kotiruoan ystävä, mutta syön erittäin harvoin perunaa ja leipää en syö ollenkaan. Leivän jättämisen jälkeen n. puoli vuotta sitten, paino on tippunut 5 kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 19:07

Syön äärettömän vähän perunaa ja vaaleita viljoja sisältäviä ruokia.Esim. pastat jääneet pois.Sokerin syönti minimissään....Kaikki lihat ,kalat ,kasvikset menee :) Syön paljon marjoja ja joitakin hedelmiä, joille en ole allerginen.Kaali on hyvää :) Erityisesti kukkakaaali maistuu näin kesällä lihan kanssa.!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 22:08

Maltillisesti uusia perunoita, muuten HH-tietoisesti. pH-tasapaino kiinnostaa kovasti ja olen valmistellut viime aikoina viherpirtelöitä. Luomukanaa ja kalaa kuuluu ruokavaliooni, punaista lihaa ei vain yksinkertaisesti tee mieli. Pähköinöitä, mutta ei maapäkyjä, sillä ne sisältävät paljon kasvinsuojelumyrkkyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 14:22

Kaikkea muuta paitsi valkoista viljaa, riisiä, perunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 22:50

Naapuri ei syö lainkaan perunaa. Outoja otuksiakin onkin olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 21:27

Täysjyvää, kasviksia, hedelmiä. Rasvattomia lihoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 12:59

Syövät vähän perunaa ainakin, sen olen kuullut. Työpaikalla on joitain jotka karppaavat, on vissiin sama asia. Syövät lihaa ainakin. Joku kertoi hiljattain keventyneensä 6 kg ja se näkyi kyllä, ei kuulemma ole ihan oikeaoppisella linjalla.
Kun on pakko noudattaa kahdenlaista erikoisruokavaliota, siihen ei haluaisi mitään lisää ympätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 18:38

Ihan tarkalleen en tiedä, mutta jauhot jätetään pois.