Oletko nähnyt oravan kiipeävän tikapuita pitkin katolle?

Istuimme aamukahvilla parvekkeella ja männyssä oli säksättävä pikku orava ja kohta se menikin metalisia tikapuita pitkin vastapäisen talon katolle.Minua arvelluttaa,että miten se pääsee sieltä pois.

Avainsanat: tikapuut orava

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 09:28

Orava menee mihinkä vaan ei ne putoa.Meidän vanha talo rempassa ja aina olemme luulleet ettei orava siinä pysty asumaa.Mieheni laittoi peltikattoa niin sieltä pellin alta keskeltä harjaa oli pelti hiukan noussut ,niin pesä.Meillä meneevät seiniä pitkin välikatolle kummasti.Kissat vähentää niitä onneksi.Hakkasvat isot metsät niilä ei ruokaa ei suojaa . Sitten tuleevat ihmisten rakennuksiin suojaan.Aika surullista ja mylläävät kaiken.

Lisätty: 10.07.2011 - 09:30

www.youtube.com/watch?v=gbx6QUoGpdY

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 10:43

No tikkaita en ole nyt nähnyt, mutta joka päivä käyn syöttämässä niitä läheisessä metsässä ja tulevat kädeltä pähkinöitä ottamaan!
Täällä on niitä varsin paljon ja ne on kivoja kavereita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 11:05

kerran oravanpoikanen putosi männynoksalta loikkiessaan äitinsä ( tai isänsä ) perässä.
eipä siinä kuinkaan käynyt kohta jo oli kiipeämässä takaisin samaan puuhun mistä mätkähti maahan.
uskoisinpa että orava selviää tuostakin kattoseikkailusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 11:36

Kyllä juoksentelevat tikapuita ja muitakin puita. Varsinkin kiima-aikaan meillä näkyy olevan mahtava meno päällä. Metallista on meilläkin palotikkaat.
Mukava katsella kun retuuttavat sitten poikasiaan telkänpöntöstä toiseen. Se on totta että orava piilottelee jälkeläisiään. Silloin kun telkkä pesii orava saa kyytiä pöntöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 11:44

Kyllähän nuo kiipeilevät vaikka minne.
Eräänä kesänä kiipesivä pariinmetriin auringonkukkaan ja nakersivat kukan tyvestä poikki ja söivät sen maassa ja yrittivät raahata ilmeisesti pesään lopulta.

Sulkis: muistathan että jos orava säikähtää kun syötät sitä kädestä, niin voi olla että joudut lääkäriin orava kädessä, kun niillä on lukkiutuvat leuat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 12:01

Oravat taitavat päästä ihan mihin vain ja ilman tikapuitakin. Meillekin joskus kiipesivät kolmanteen kerrokseen ilman tikapuita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 12:51

Oravat ovat todella ketteriä ja taitavia kiipeäjiä, liito-oravat ne vasta liitää osaavatkin. Seurasaaressa lenkkeillessämme törmäämme kymmeniin oraviin, siellä oravat ovat aivan kesyjä, kiipeävät farkun punttia myöten kämmenelle syömään pähkinöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 18:49

en ole mnähnyt oravaa kiipeilemässä tikkailla, muuten kyllä juoksentelee vapaa oaljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 13:34

Kaikenlaisia oravan kiipeilytempauksia olen nähnyt mutta ei tuota. Pitkin seinää menevät tosi nopeasti, liikkuvat myös peltikatolla, joskus putovaat alaspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 14:21

Kyllä olen ja olen nähnyt myös juoksentelevan pyykkinarua pitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 22:49

Tikapuita pitkin taivaaseen.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 21:21

Meillä vipeltää viuhkahännät teräviä aidantolppia pitkin - ja vauhdilla. Orava on niin kekseliäs kaveri ettei sitä tahdo mikään pidellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 22:21

Kyllähän nuo epelit kiipeävät miten vain taitavaa joukkoa nämä Tikut ja Takut...