Keuhkoputken tulehdukseen määrättiin 1800-luvulla konjakkia 1,5 litraa päivittäin. Arveletko sen auttavan ja parantavan taudin?

Avainsanat: konjakin parantava voima

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 09:12

Kyllä tauti varmasti lähti,kun seurasi alkoholi myrkytys ja sn jälkeen kuolema.Hiekka hoito parantaa kaikki vaivat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2011 - 09:42

Kyllä konjakki on ollut aikoinaan sairaaloissakin käytössä mutta ei kait kerralla tuollaista määrrä ,mutta pitemmällä aika viiveelä hoitoon.Pirtukin oli kova sana muinoin. Sitä määräsi eläinlääkärit naudoille ja sioille. Talon isäntä joskus joi itse tarpeeseen ja pyysi kirjoittamaan eläinlääkäriä uuden reseptin.Eläin oli edelleen kipeä.Onhan sillä todistetusti pieninä määrinä käytettynä suonia avaa vaikutusta.Veritulpan ehkäisijänä.Helpompi hengittää.Itse en tykkää sen tulisuudesta mutta tilanteen tullen, ruokalusikallinen menee ,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 10:28

ainakin oli hauskempi sairastaa eikä kivut tuntuneet.
mutta eri asia ne seurannaistaudit liiasta konjakista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 10:48

No se on varsin kova toti ja kyllä potilaat varmaankin kuolivat alkoholimyrkytykseen useimmin ,kuin keuhkosairauksiinsa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 11:31

Olisko vastaus kysymykseesi täällä: www.salakirjat.net/muinaisia...3wodRmtsYg
Kyllä sillä ainakin madot kuoli!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 11:50

Hurja määrä 1½ litraa konjakkia! Tuollaisessa känninmöyhyssä ei varmasti ole köyhä eikä kipeä
No nykyisin ne vahvemmatkin lääkkeet puristetaan pieneksi pilleriksi, mut ei ihan noissa määrin kait niitä määrätä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 12:46

Huh, aikamoiselta lääkitykseltä tuntuu, kyllä tolla tahdilla alkoholistiksi varmasti pääsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 16:05

On varmaan ollut vekkulia sairastaa, mutta tuskin tauti on lähtenyt. Tullut vaan uusi tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 22:12

Äitini kertoman mukaan ainakin vielä 60-luvulla sairaaloissa tarjottiin lääkekonjakkia, mutta ei ihan tuollaisia määriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 12:46

Se lääkitys taisi tehota kerralla, sen koommin ei potilasta näkynyt vastaanotolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:09

Tuolla annostuksella ei ole varmaan kauaa tarvinnut kärsiä mistää muustakaan sairaudesta. on vaan ollut haudankaivajalle töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 22:40

Minulla se saa ainakin runosuonen pulputtamaan.

Ei se varmaan liiemmälti auta, mutta helpoittaa hieman.

Jalo on juoma ja oivallinen lääkkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 21:17

Ei siinä ainakaan tautia ehtinyt havaita jos 1.5 litraa päivässä veti konjamiinia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 19:57

ainakaan potilas ei kärsi..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:20

Ehkäpä tuon mutta lopputulos on taatusti alkoholisti...