Joko olet kesän mansikat pakastanut vai pakastatko marjoja yleensä?

itse hain 5 kg juuri ja laitoin pakkaseen. Eihän sitä yksi ihminen paljon tarvi, mutta se on jäänne ajalta, jolloin oli perhe vielä koossa.
Käyhän lapsenlapsia joskus, niin kyllä ne pienempien suuhun hukkuvat.
Puolukat ovat ainoat vielä joita ostan, vävypoika on luvannut noukkia ne.
ei huoli rahaa, mutta otan vähän väkevämpää marjaa kuin puolukka, niin kauppa tulee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 22:53

No tänään mieheni hihkaisi että 5e kilo, maksaako ne noin paljon. Kyllä vastasin.Enkä ostanut.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 18:49

Ensiviikolla olisi tarkoitus hakea mansikoita pakkaseen.
Perinteenä on että tehdään mansikkakakku ja mansikkarahkaa palkaksi urakasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 19:08

En pakasta muuta kuin puolukoita, ei tee kauppaansa meillä happamat vetiset marjat, en hillojakaan keittele, ostan kaupasta valmista hilloa sen mitä vähän tarvitsemme. Joskus lättyjen päälle tai kakun väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 19:43

en pakasta marjoja minkäänlaisia, ne mitä tarvitsen ostan kaupasta pakastealtaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 19:50

5 kg laatikko ostettiin mansikoita mutta siitä ei juuri pakkaseen jäänyt, parempiin suihin katosi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 20:43

Saattaa niitä tullakin pakastettua. Minulla ei tässä asiassa ole puheoikeuttakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 20:57

Huomenna olisi tarkoitus hakea mansikat meidän vakio viljelijältä Ylämaan Hujakkalasta,olen ostanut heiltä useampana vuonna enkä ole pettynyt kertaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:22

Eipä tule pakastettua, sillä täällä nousi hinnat kattoon, eli 5€ kilolle ja se on minusta liikaa! Olkoon !

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2011 - 22:26

Eilen ja tänään olen käynyt popsimassa oman maan herkkuja. Jotain niille pitää tehdä, kypsyvät vain niin eri aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:31

Tänään poimin mieheni avustuksella 21 kg luomumansikoita. Njam. Aikamoinen urakka, mutta marjat ovat jo pakastimen kätköissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 23:56

En ole vielä ostanut mansikoita, mutta pakastan kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 05:46

No jo. 10 kg pakastettuna lohkoina (kun ovat niin turkasen isoja) ja 5kg on hillona meidän hillohiirelle. Vielä meinaan laatikollisen ostaa ja pakastaa, mutta kunhan viinimarjat kypsyvät laitan mansikkaa sekaan ja mehustan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 10:10

Mitä kummaa lienee tapahtunut suomalaisille mansikoille, eivät näet maistu yhtään miltään.
Ajattelin ostaa lauantaiaamuna mansikoita jälkiruoaksi, 500g rasia kotimaisia , hinta 3,15e. Näyttivät tosi surkeilta jo ulkonaäötlään, menein katsomaan irtomyyntipisteestä jossa sai maistaa. Ei maistunut miltään, lähinnä puulta. Toinen maistaja ehti maistaa ennen minua ja irvisti! Hinta 5e litra, niitä en ottaisi ilmaiseksikaan.
Hedelmäosaston vastaava oli laittamassa esille kotimaisia luomumasikoita, eräs rouva ehti niitäkin moittimaan. Mies avasi rasian ja pyysi naista maistamaan. Sanoi että yhtä huonoja, mauttomia! Ihmeteltiin mitä on mansikoille tapahtunut, mikä lajike ja mistä juuri ne tulivat. Muuan asiakas kertoi ostaneensa torilta ja ne ovat kuulemma syöntikelpoisia. Nuo mansikat taisivat olla jotain suonenjokisia, torilla kerrotaan kyllä lajike ja se mistä ne tulevat. Siihen loppui mansikanhimo tältä vuodelta.
Keväällä ostin monta kertaa portugalilaisia torilta, ovat todella maukkaita ja isoja, ja pari kertaa espanjalaisia joissa ei niissäkään ollut maussa moittimista.
Pienikokoisia ovat myös ne kotimaiset joita oli lauantaina tarjolla, hieman peukalonpään kokoa isompia.
Onneksi löytyy ihania ranskalaisia aprikooseja ja muita hedelmiä.
En ole koskaan pakastanut mansikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:45

En pkasta mansikoita. Hilloa varten olisin 5 kg ostanut, vaan ainakin lauantaina olivat joka paikasta loppu. ja kalliitakin mokomat ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 07:49

Laitan jonkun verran pakkaseen. En hamstraa paljoa, kun entisiä on vielä jäljellä.