oletko jo poiminut mustikoita?

Minä en vielä ole niitä kerännyt,mutta nyt alkaavat olla jo kypsiä,että pitää mennä metsään.Tekee mieleni mustikkapiirakkaa.

Avainsanat: mustikat kypsyvät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 10:58

En varsinaisesti keränyt talveksi. Mutta suuhun mennyt viikon ajan.Kyllä niitä toisinpaikoin hyvinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 10:36

metsässä samoillessa suuhuni napsinut, osittain olivat vielä raakoja.
viikonkuluttua luulisi olevan jo kypsiä. sitten sääskien syötiksi mustikkametsään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 11:04

Mökkirannassa olen suuhuni poiminut. Ensimmäiset alkavat kypsyä jo. Hassua miten kaikki marjat kypsyvät nyt niin nopeasti peräjälkeen. Hyvä, että ehtii säilömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 11:12

Toivottavasti 1,5 viikon kuluttua valmiita metsästä noukittavaksi.Ostin torilta Portugalista pensasmustikoita.Suuria mollukoita,mutta eivät muussautuneet jätskin päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 12:40

En ole käynyt metsässä, mutta uskon että ei keski-Suomessa vielä ole kypsiä poimittavaksi.
voi suuhun jonkun marjan saada kun metsästää.
Arvostan mustikkaa enemmän kuin mansikkaa ja talvella ostan usein pakasteesta
mustikkaa, se on pensasmustikkaa ja on hyvää. itse ei ole kykyjä enään
marjastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 14:27

En ole vuosiin käynyt mustikassa, joten taitaa jäädä nytkin väliin. Kaksi mummoa meni mustikkaan, toinen ei mahtunut, heh heh :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 18:15

Lenkkireissuilla muutama kourallinen löytynyt.
Ei ole olleet kypsiä tai en ole oikeita polkuja kuljeksinut.

Lisätty: 09.07.2011 - 18:16

Sadetta nekin kaipaavat että pulskistuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 20:39

Keräilen sieniä samalla kun katselen toisten ahkeroimista mustikoiden parissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:07

Saaressa tänään tuli syötyä mustikoita. Litran poimin ,että saan tehdä mustikkapiirakan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2011 - 22:12

En ole vielä päässyt saaressa tutkailemaan tilannetta. Tiedä sitten miten minulta onnistuu tuo poimiminen - estää nuo tuhottaman isot makkarat kyykkimisen. Hi hii, pitäiskö aloittamaan pikadieetti että pystyn samoilemaan metsässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:35

Eilen illalla poimin aamiaismustikat. Eivät mielestäni ole vielä parhaimmillaan. Viikon kuluttua olenkin jo sitten tositoimissa niitä poimimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:48

Lauantaina poimin 3 litraa sankoon ja varmaan yhtä paljon söin niitä poimiessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 07:45

En vielä, taitavatkin olla kohta kypsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 22:13

Tämän kesän mustikat ovat saaneet olla vielä rauhassa, palasin juuri kahden viikon lomareissulta kotikonnuille. Marjavarusteet on kasattu, ja heti marjametsään porhallan, kunhan matkatavarat on purettu ja huollettu.