mikä on harkko

Lisätty: 09.07.2011 - 15:46

Kiitokset kaikille jotka hieman auttoivat asian ymmärtämisessä.kysymys koski lähinnä tätä tehdasta joka räjähti, ja joka valmisti näitä"harkkoja".

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 10:25

mm. talonrakennuksessa käytetään harkkoja.ulko- ja väliseiniin, sekä perustuksiin.
täällä kerrotaan rakentajan sivuilla enemmän aiheesta:
www.rakentaja.fi/index.asp?s...sp?id=7094

kultaharkot taas eri juttu, niitä ei kannata talonrakennuksessa käyttää:
www.uusisuomi.fi/raha/95056-...pankkeihin

jossain murteessa harkko saattaisi tarkoittaa virhettä tai vikaa. esim, laatoittaessa tulisi hama eli harkko, ei olisikaan kohdallaan laatat.
hm hm ,,, voisikohan se olla ? etpä taida tarkoittaa mitään noista, kysyksesi liittyikin matkailuun.
Raision museo Harkko: www.raisio.fi/asp/system/emp...mp;C=23390

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 11:02

Harkkoja niin monen laisia. Rakentajat puhuu harkoista joita käytetään rakentamiseen. .Nuoret menee harkoille kun menee harjoituksiin. Ääripäistä esimerkit. Varmaan löytyy jokalähtöön tuota nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 11:05

Minä toivon vaskaavani kultaa harkon verran...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 12:37

Harkkoja on monenlaisia, mutta minäkin toivoisin saavani maitopurkillisen kultaa eli harkon.
Painoa sillä on 25 kg ja maksaa yli puoli miljoonaa euroa.
Aika kallis harkko, ei sitä varmaan rakennukseen käytettäisi,
vaikka tiedä noiden miljardöörien asunnoista, voi hyvinkin olla
monta harkkoa kultaa upotettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 14:26

Kultaharkko tulee ensimmäiseksi mieleeni, voikun sellaisen saisi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 17:53

On muutama harkko kannettu mökin rakennuspuuhissa mut olis aika kiva saada se kultaine harkko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 20:38

Harkkoja on monenlaisia ja maksavat monia markkoja.

Rakentamisen tarpeita pääasiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2011 - 22:10

En tiedä oikeaa termiä, mutta mielestäni harkko on tietystä aineesta tiettyyn muottiin ja kokoon tehty massa. esim. betoniharkko. Niin siellä Oitissa tapahtui paha juttu ja loppujen lopuksi siitä savusta annettiin ihan valtakunnallinen varoitus jossa kehoitettiin asukkaisen sulkemaan ikkunan ja pysymään sisätiloissa. Ihan on paikka kotipaikkakuntani naapurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:47

Ekana tulee mieleen lämpöharkko ja kevytharkko. Sellaisista rakennetaan parhaillaan tulevaa taloamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 07:44

Tiedän vain kulta harkot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 19:58

harkko voi olla monesta eri materiaalista tehty, leca, sora, kulta...
harkko on eräänlainen tiilen mallinen eli suorakaide esine.