Mikkeli hieman vieraampi paikka minulle. Missä kannattaa käydä?

Lisätty: 09.07.2011 - 10:57

Tertin kartanossa käyn, samoin satamassa, sitten Anjan puistossa ja varmaankin siellä Kenkäverossa. Jossain hotellissa yökin pitää viettää. Maanantai-aamuna tarkoitus lähteä ajelemaan.

Avainsanat: matkailu suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 08:25

Minulle Mikkeli on aika tuttu,veljeni tytär asuu siellä.Käykää ehdottomasti Kenkäverossa se on kaunis paikka,myös päämaja museo on nähtävä,jos historia kiinnostaa ja Jumppis mainitsi myös sataman,siellä kannattaa käydä.Mikkelissä on myös naisvuori,sielläkin voi käydä.Mikkelin tori on mukava paikka ,mutta siellä voi olla rakentaminen kesken,siitä en ole varma,kun tänäkesänä ei siellä olla vielä käyty.Milloin olette menossa sinne?

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkeistä. Mikkelihän oli aivan upea paikka ja nyt tiedän siitä enemmän. Eniten tykkäsin Tertin kartanosta sekä Kenkäverosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 08:18

Päämaja- sekä Jalkaväki museossa ehdottomasti ja sitten voi poiketa satamassa kafeella. Vähän kuempana on Anttolaan mennessä Porrassalmi. Siellä von Döbeln sai mustan rätin kaaliinsa jota kantoi kuolemaansa saakka.
Niin ihan unohtui Naisvuoren näkötorni, siellä sota-aikaan naiset tähysti ettei vihollinen päässyt yllättämään Mannerheimia. Tertin kartano on vähän pohjoiseen 5-tietä hyvä ruokapaikka.
(Kaksi sisartani asuu siellä, kun kehumaan aletaan)

Lähteet:
visitmikkeli.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 08:56

Hyviä ohjeita kissaäiti ja jumppis Sinulle on antanut, jaksaako kaikkea käydäkään, mutta on kiva kun on
valinnanvaraa ja etukäteistietoa paikasta, minne voi suunnistaa.
Kuten sanoin en ole käynyt myöskään Mikkelissä koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 09:57

Onko Mikkeliin mänijöitä, juna läks justiinsa.Aika kaukana minusta. Olisi hieno käydä, kesäkaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 14:24

Mikkelin torilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 18:20

Mikkelin torilla olen käynyt ja yllä tulikin jo aika menevä ohjelma sinulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 20:34

Euroopan nopein ravirata siellä sijaitsee, mutta tuskin katsomisen arvoinen.
Sotahistoriasta kerrotaan varmaan jossain, jos sattuu kiinnostamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2011 - 22:06

Luettelitkin kaikki mitä meinasin ehdottaa. Jos jatkat matkaa pohjoisempaan vitostietä, niin tulehan poikkeamaan. Olen ihan tien kuppeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:50

Kenkäverossa käy ehdottomasti. Ihana paikka, vanha pappila jossa hyvää ruokaa. Lisäksi paljon pieniä puoteja, joissa kaikkea kivaa.