Oletteko alkaneet valmistella jo joulua,ostamalla esim lahjoja??

Avainsanat: joulun valmistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2008 - 11:55

Joulukortteja saatan tehdä marraskuun loppupuolella, mutta muuten menee kyllä joulukuun puolelle. Meidän suvussa on vielä marraskuussa aika monet syntymäpäivätkin vietettävänä, joten joululahjoja harkitaan vasta joulukuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2008 - 11:32

jouluvalmistelut hoidan mä vasta n. pari viikkoa ennen joulua, elikkäs joulusiivous koristelut jne. yhden joululahjan olen jo ostanut, joka vuosi mie aattelen jotta nyt mä ostan lahjat ajoissa jo pitkin vuotta niitä hankkisin, mutta sitten se menee taas siihen että n. viikkoa ennen aattoa sitten hirmu kiireessä ostelen joululahjat ja paketoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2008 - 11:49

Joululahjat ja jouluvalmistelut aloitamme vasta joulukuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2008 - 12:40

viikkoa ennen kiireessä ja väsyneenä hoitelen kaikki jouluun kuuluvia asioita, aattona koristellaan kuusi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2008 - 12:56

Mä tykkään miettiä ja suunnitella joululahjoja jo hyvin aikaisessa vaiheessa kun en pidä niitä vain "välttämättömänä pahana", joka on pakko hoitaa. Sama juttu on syntymäpäivälahjojen kanssa. Niitä on kiva miettiä ja koittaa keksiä joku missä on oikeasti ajateltu juuri sitä ihmistä, jolle on lahjaa antamassa. Yksi lahja on jo melkein valmis (valokuvakirja yhteisistä matkoistamme).

Joulukoristeet on sitten hieman eri asia enkä yleensä koristele kotiani kun joulunkin vietän muualla. Tuntuu tuhalukselta ja turhalta ympäristön kuormitukselta ostella kaupasta mitään koristekrääsää. Mieluiten teen jotain itse jos teen. Kynttilöistä kyllä tykkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2008 - 19:22

en todellakaan vielä.
en ole muutenkaan mikään jouluihminen aivan liian kylmää......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2008 - 21:57

En, vasta pari viikkoa ennen joulua,sillä ei ole järkeä aloittaa aikaisemmin,ellei näe joitain kivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2008 - 09:22

Olen kyllä, alan ostella ja valmistella joululahjoja jo hyvissä ajoin, muuten en valmistele joulua vielä näin varhain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2008 - 19:25

joulukuun alussa yleensä ensi valmistelut, kuten valot ikkunaan, joululahjojen miettiminen, ostaminen hyvin usein valitettavasti jää ihan viimeisille päiville, ennen aattoa:)hih..ruoka jutut vasta viikkoa ennen joulua.. tietysti pikkujouluja saatetaan viettää jo marraskuussa, mutta varsinainen joulun vietto vasta ihan lähellä joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 01:26

Tapa on niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 22:24

takuula en ole alkanut, on vielä noi lehdetkin haravoimatta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 09:07

Viikonloppuna eli sunnuntaina illansuussa oli tarkoitus mennä ostamaan muutama joululahja mutta kas vaan, sää muutti suunnitelmia, eihän sellaisesas lumipyryssä edes ulos voinut mennä. Tällä viikolla ostan jotain. Muut valmistelut sitten vähän enen joulua, ehkä pari viikkoa ennen teen taas jotain valmisteluja. Leivon jotain ja laitan pakastimeen. Yirtän pitää kyömän järjen mukana joulutouhuissa.
Ennen joulun on aika monta juhlatilaisuutta, vuosikokousta yms. joten nekin vievät aikaa ja vaativat panostusta.