Asuntokaupoille Espanjaan?

700 tuhatta myymätöntä uutta asuntoa odottaa ostajaansa. Romahtaneet myyntihinnat ja korot houkuttelevalla tasolla.

Lisätty: 07.07.2011 - 08:25

www.iltalehti.fi/talous/2011...5_ta.shtml

Avainsanat: asuntokaupat espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2011 - 17:35

Olen katsellut kanarialta jo monta vuotta asuntoa, mutta vielä on ollut vuokrakämppä alla joka talvi! Kyllähän siellä on hyvä olla ja ilmasto kohdallaan, mutta sopivaa ei ole tullut vastaan, joka olisi sävähdyttänyt niin, että olisin tehnyt kaupat!
Katsotaan mitä ensi talvi tuo tullessaan !
Katsotaan kuinka hinta taso on muuttunut siellä!

Kysyjän kommentti

Parempi katsoa kuin katua. Oletettavasti ostajan markkinat tulevat vielä paranemaan. Mitenköhän tilanne vaikuttanee Kanarian saarten asuntojen hintoihin, en ole vielä huomannut muutosta hinnoissa. Itsellänikin tarkoitus viettää tulevaisuuden kylmät vuoden ajat Kanarian lämmössä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2011 - 09:05

Olisimpa hieman vanhempi nyt.Talokaupoille lähtisin varmasti! Nyt makselen vielä omaa taloani täällä, mutta mutta...Varmasti sitten myöhemmin jonkinlainen mökki lämpöisestä hankitaan :) Ajatuskin jo lämmittää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 09:23

Matkamessuilla sain kimppuuni asuntomyyjän, hienon näköisiä lukaaleja ainakin kuvien perusteella, olivat jossain Espanjan mantereella. Iso määrä myymättä näytti olevan.
En kuitenkaan ostaisi mitään Espanjasta kun en sitä maata kovin hyvin edes tunne enkä osaa kieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 10:01

Olen ostanut Egyptistä talviasunnon, eikä ole valittamista olosuhteista siellä. Lokakuussa taas olisi tarkoitus lähteä pidemmäksi ajaksi takuuvarmaan aurinkoon. Viime vuonna satoi kaksi kertaa, tänä vuonna ei vielä ole satanut kertaakaan, joten keleissä ei ole moittimista!
Myös elämisen hintataso on Eurooppaa huomattavasti edullisempi. Eläkeläisen on otettava tämäkin seikka huomioon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 11:40

Tämän nykyisen velkani kun saan hoidettua, niin velkaa en enää koskaan tee (lue myy vapauttani).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 12:07

Miksi sateeton aika Egyptissä olisi muka hyvä asia? Minua ajatus jatkuvasta kuivuudesta lähinnä kauhistuttaa. Arvelenpa että moni paikallinen on samaa mieltä kanssani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 13:12

Helpommallakin asumaan pääsee. Ei tarvitse kahlita elämäänsä, suomessa tai muualla asumiseen.
Kun on järkevä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 15:14

Kyllä se asunnon vaihto minulla vaihtuu alakerrasta yläkertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 16:47

Jos nyt voittaisin suuren summan rahaa niin asunnon hankinta olisi edessä. Talviasunto jostain lämpimästä..Espanjaakin voisin ajatella. Kieli on aika helppo oppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 17:54

Lottovoittoa odotellessa on aikaa haaveilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 18:01

Jos olisin eläkkeellä ja varat kohdillaan, niin voisin vaikka kanarialta asunnon talvikuukausiksi ostaa.
Jos terveyttä riittää, niin kyllä se haaveena on, että talvet lämmössä etelässä ja kesät Suomen suvessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 19:00

En ostaisi, niin on huonoja kokemuksia tuttavilla Espanjan talomarkkinoilta. Ostivat onnettomat talon, jolla ei ollutkaan rakennuslupaa eikä muutkaan paperiasiat kunnossa. Taisi mennät rahat ja terveys ekä talosta tietoakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2011 - 00:01

Liian kallis maa muuttaa pysyvästi sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 19:52

On sama kuin heittäisi rahansa toteutumattomien toiveiden tynnyriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 07:21

Ostan sitten kun voitan lotossa, joskus hamassa tulevaisuudessa.