Sanoisin että tämä on jo törkeetä! Mitä mieltä olet taksien hinnan nousuista/ porrasvetokorvauksen?

www.uusisuomi.fi/kotimaa/113...n%E2%80%9D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 19:37

Törkeyden huippu!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 13:40

Kalliiksi tulee liikuntarajoitteiselle taksikyynti jatkossa eikä tuo liene kovin halpaa ole ollut tähänkään saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 13:43

Joku prosentuaalinen nousu tuli taksihintoihin, jotka ovat aika korkeita jo nyt. Taksihinnat nousevat mielestäni vuosittain , samoin kun linja-autotaksat.
Mutta ainakin kaupungissa rullatuolia käyttävät saavat jotain maksuseteleitä, ei kait nyt mitään suurta extrasummaa tarvi maksaa? En oikein ymmärrä....

Lisätty: 07.07.2011 - 09:07

Iltapäivälehdet ovat uutisoineet asiaa virheellisesti, nyt tietoja on korjattu. Kelasta saa korvauksen sellainen henkilö joka on pakotettu käyttämään pyörätuolia eli tuota 29e maksu ei jää itselle maksettavaksi.
Tuo on kuulemma eri asia kuin taksisetelit joita saavat liikuntarajoitteiset, ei tarvitse olla pyörätuolin käyttäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 14:09

Tänä aamuna tuli eteeni asia, taksi tai mieheni kyyti kun tulin lääkäriltä pois, kännykkä kotona ja en muistanut mieheni numeroa hoitajalle sanoa, varovasti kävelin polvi puudutettuna ja sen myötä koko jalka, matkaa oli vain 1000 metriä ja taksin alkumaksu olisi ollut niin paljon että olisi ketuttanut monta päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 15:31

Porrasvetokorvaus, onko se sisälle saattaminen.
Vammaikuljetuksessa kuuluu saattaa minut sisälle, en kyllä vielä tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 19:05

Seinäjoella liikuntarajoitteiset saavat taksipalvelukortin, joka parhaimmillaan yltää 18 yhdensuuntaiseen matkaan oman kaupungin/kunnan ja naapurikuntien alueella liikkumaan bussilipun hinnalla. paljonhan tuo ei ole. avustaja jos sellainen on, pääsee ilmaiseksi.
esim. Seinäjoella on tosi vähän matalalattiabusseja, mihin pyörätuolilla pääsisi kätevästi, joten joutuvat käyttämään invataksin palveluita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 19:38

Taksilla ajelu ei ole koskaan ollut halpaa, sen huomasin viimeksi sunnuntaina 82 euroa, onneksi meitä oli 6 henkilöä maksamassa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 21:10

Monesti tulee halvemmaksi taksi kuin oma auto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 21:20

Käsittääkseni liikuntarajoitteisten taksikyytejä tuetaan yhteiskunnan toimesta.

Joskus taksikuljettajilla oli tapana avata asiakkaalle ovet mennen tullen, mutta tätä ei ole tapahtunut enää mies/naismuistiin - ei edes ikäihmisten kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2011 - 23:37

Käytän todella vähän taksipalveluja - omallani pääseen paikasta toiseen niin arkena kuin viikonloppuna. Ymmärtääkseni liikuntarajoitteiset saavat apua yhteiskunnalta noihin pakollisiin kuluihin.