Maailmanmatkaaja! Varo näitä eleitä ja tekoja ulkomailla! Osaatko käyttäytyä maailmalla?

www.studio55.fi/mennaanmatka...ulkomailla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 07.07.2011 - 23:34

Olipa uusia juttuja Thaimaasta- En onneksi ole vielä saanut siitä maasta vihamiehiä - eli olen siis osannut käyttyä maailmalla. Sekä myös kotimaassa - ilman ohjeita.

Kysyjän kommentti

Maailma avartaa ja aina oppii jotain uutta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 12:52

Lisäyksenä haluan kirjoittaa Bulgarian kyllä ja ei päänliikkeet, ovat vastavuoroiset mihin olemme tottuneet. Minä olen aina kunnioittanut maan tapoja ja ottanut selkoa niistä asioista, en koske koskaan toiseen ihmiseen jollen tiedä että on soveliasta, pukeutunut olen asianmukaisesti, olka ja käsivarsiani en ole edes nuorena näytellyt pukeutumisella. Itse kyllä tykkään oleskella alasti suojatulla pihallamme ja uida altaassamme alasti ja nauttia kesästä.

Lisätty: 06.07.2011 - 12:56

Pikkuihmisiä kun meillä on , niin ei mamma ihosairautta ilkiten mulkiten hoida, on 18v tiedetty että minä alasti makoilen aurinkoisina päivinä, jopa maaliskuulla kuistilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 13:05

Lukaisin nopeasti mitä nyt "viisastellaan". Monte asiat ovat itsestään selvyyksiä ainakin minulle.
Sovelias pukeutuminen ei liene vaikeata, ja kun jotain tarjotaan otan sen vastaan, eikä mitään sopimatonta ole koskaan edes tarjottu.
Jos joku pyytää/kutsuu kotiinsa, en sellaisesta ole koskaan kieltäynyt.
Parasta ottaa selvää maan tavoista , etenkin jos kovin eksoottiseen maahan menee. isoon ääneen "kailottaminen" on pars unohtaa jos sitä kotioloissa harrastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 13:43

Minulla on tapana ennen vieraaseen maahan menoa selvittää mm. näitä käytösasioita ja toistaiseksi ei ole mitään mokia päässyt tapahtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 13:57

Vähempi olen vierallut riisipuikoilla syövissä maissa. Eikö Kreikassa kakos ole huono ja kala hyvä, sekä polikala erittäin hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 15:30

eipä varman tule mammalle nöäitä huolia enään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 19:36

Tähän asti maailmalla on sujunut kaikki ihan hyvin, vaikken olekaan ottanut ennakkoon selvää, mitä saa tehdä tai mitä ei :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 21:28

Mitään suurempia kommelluksia ei matkoilla ole sattunut; vanhempieni/isovanhempieni antamalla tapakasvatuksella olen tähän saakka pärjännyt oikein hyvin.

Tuohon listaan muuten voisi lisätä, ettei Kreikassa kannata paljon puhua pullosta eikä ainakaan näyttää käsimerkeillä minkä kokoisesta pullosta on kyse - se kun tarkoittaa siellä miehen elintä. Tämä selkisi eräällä reissulla, jossa porukka tilasi juomaa pienen pullon ja varmuuden vuoksi vielä näytti kuinka pientä pulloa tarkoitti. Kyllähän siinä baarimikko ensin vähän kakisteli ja sitten herkesi hersyvään nauruun.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.07.2011 - 08:31

Firmamme on nykyään japanilaisen konsernin omistuksessa. Koko henkilöstölle onkin järjestetty japanilaista tapakoulutusta muutamaan otteeseen. Tilaisuudet ovat olleet kiinnostavia ja onkin ollut mielenkiintoista huomata miten me suomalaiset ja japanilaiset olemme tavoiltamme niin lähellä toisiamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 20:44

Laitoin vinkit muistiin.