Häkissä?

Parisuhde asettaa omat rajansa. Mutta mistä tietää, milloin on menty liian pitkälle. Eli milloin voidaan sanoa jonkun olevan "häkissä"?

Avainsanat: parisuhteen häkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 06:41

Suhteessa molemmat osapuolet tarvitsevat omaa aikaa, rauhaa ja elämää. Toista ihmistä ei voi eikä saa vangita. Kumppaniin on voitava luottaa. Jos nämä eivät ole kohdallaan, silloin eletään ns. häkissä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.07.2011 - 12:14

Jos tuntee elävänsä niin tiukkojen rajojen sisällä, että ahdistaa. Jos ei esim. uskalla edes jutella vastakkaisen sukupuolen kanssa pelkäämättä, että siitä seura riitaa ja mustasukkaisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 13:00

Ihminen voi olla hyvässä suhteessa vapaa.Kun luottamus ja rakkaus pelaa, ei tarvitse "vahtia" toista.Jos puoliso katsoo kellosta, kuinka kauan kauppareissu kestää tai tutkii taskuja,ei se ole ihmisen elämää se...Silloin kannattaa varmaan miettiä, että kuka tarviikaan ketä ja miksi? Ja olisiko parempi elää ilman toista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 16:58

Kyllä näitä häkkielämän tuloksia on luettu lehdistä jo Suomessakin tarpeeksi ja niiden tuloksista.
Mustasukkaisuus on eittämättä kaikkein pahin, Rahapusssi on toisen taskussa, määräysvalta.
Ja kyllä se Monacon tapauskin häkkielämään menoa muistuttaa, jos kolmasti morsian on yrittänyt
päästä eroon ja aina on puhuttu ympäri. Onko takeita minkälaiseen elämään menee, vaikka raha ei varmaan tee kiusaa, niin kuilu on syvä entiseen vapaaseen elämään.
Jos sieltä Albertiltakin vielä 2 lasta pullahtaa nyt esille, niin nehän on jo seurustelu aikana väsätty.
Se jos mikä on kultainen häkki. No onneksi on ollut vähän varoja ja vapaa kulku- ja meno-oikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 17:30

Muiden häkeistä on paha mennä sanomaan, jokainen kun määrittää oman karsinansa rajat. Mikä toiselle on vapautta on toiselle vankila.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 19:02

Kyllä rakkaus rajoja antaa .Terve rakkaus ja aito. Molempien täytyy luottaa toisiinsa.Jos syrjähyppyjä tehty ,asia onkin toinen .Muuttaa molempia.Silloin rakoilee luottamus.Aina mielessä voinko luottaa.
Elämän täytyy olla vapaata .Huomioimista molemmilta. Sitä hoidetaan kuin kukkaa.Ei hyvässä suhteessa tule mitään outoja ylimääräisiä asioita. Jotka koskettaa suhdetta.Se sama rakkaus mihin aikanaan rakastunut, muuttuu ja muuttaa muotoaan ja kasvaa koko ajan, paranee.Jaksaa olla kiinnostunut toisesta ja arvostuskin kasvaa,Kestää on vahvalla pohjalla. Vankila on vankila ja häkki häkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 20:14

Elin aikoinaan helwetillisessä parisuhteessa. Kumppani oli aivan sairaan mustasukkainen, jopa lauantain kauppareissut olivat täyttä tuskaa. En koskaan aiheuttanut mitään mustasukkaisuuteen liittyvää, mutta ihminen kun on sairas, niin se on. Onneksi pääsin "paskasta" eroon, ei oo ollut ikävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 06:34

Häkissä on.. kun oma tahto ja toiminnot estetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 08:40

Silloin, kun luottamus ei pelaa elikä kaikki alkaa epäilyttämään. Siitä muodostuu ajan myötä häkki ympärille ja kyllä silloin ahistaa. Tai kun tuntee olevansa syrjitty vailla rakkautta tunne on kuin eläisi häkissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 11:40

Arvaamattomasti alistettu aisapari.
Ankeaa aikaa, aamusta aamuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 11:54

Sama tilanne kuin pallo jalassa tai kytkettynä kellariin,ettei vahingossakaan näe toista sukupuolta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2011 - 23:16

Vaikea kyssäri ja vaikeampaa siihen on vastata. Eiköhän se ole se ihmisen oma "mitta" joka siihen vastauksen antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2011 - 12:33

Kyllä tuo asia pitäisi itse tunnistaa, vaikea toisen on sanoa mitään. Ei ole kokemusta moisesta.
Yleisesti ottaen voi sanoa että ei kannata heti alussakaan takertua keneenkään, se on paha alku se. Henkilökohtaista reviiriä täytyy antaa toiselle, ei kahlitseminen ole normaali tapa.
Läheisriippuvuus on myös ikävä asia, miten se kehittyy, en tiedä.
Ei aina tarvitse "käsi kädessä" kulkea. Kunnioitus toista kohtaan tuo myös sitoutumisen ,mikä on tärkeä asia normaalissa parisuhteessa.