Huomenta napsut ja hyvää alkavaa viikkoa. Mitä kuuluu itsekullekin?

Lisätty: 04.07.2011 - 07:19

Tänään vielä vapaalla ja sää on aika viileää. Meillä ei ole ollut ukkosta eikä myrskyä, mutta läheltä kuurot ovat menneet kun ilma on viilentynyt. Hyvä vaihteeksi näin..olikin niin tajuttoman kuumaa monta päivää. Puutarha kukoistaa ja mansikkamaalla kypsyy mahdottoman suuria mansikoita. Karanneet sormustinkukat kukkivat nyt yhdessä Kannojen kanssa, kärhöt tehneet lautasen kokoisia kukkia ja pian aukenevat liljat kukkimaan. Ritarinkannukset loistavat sinisenä kauas ja nurmikko mokoma kasvaa ihan silmissä.

Avainsanat: kuulumiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2011 - 09:37

Oikein hyvää huomenta vaan kaikille ja voikaa hyvin!
Tänään on normaali lenkki ja sitten katsotaan minne nenä viisaa ja mitä voi tehdä muuta, ehkä kierros kaupungilla maisemia katselemassa menee jokin aika ja niin onkin ehtoo käsillä!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2011 - 07:14

Hyvää huomenta sinullekin. Tässä valmistaudun lääkärille menoa ja kävin sitomassa korkeita kukkiani puutarhassa kun eilinen ukonilma ja sen myötä rankasti satoi niin kukkiani kaatoivat, sormustinkukkia ym. Ja 1 pikkuihminen on täällä hoidossa kun vanhempansa töissä ovat, ei tarvitse hänen yksin kotona olla, ja tarvitsen minä apua tuon pappan komenteluun, en jaksa ihan joka päivä itse komentaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 08:26

Kolmas ja tällä erää viimeinen lomaviikko alkamassa. Koska sää viileä, käytän tämän päivän asioiden hoiteluun ja kotona kaappien raivaamiseen. Olen inventoinut kotimme tavaroita ja kantanut monta isoa laatikollista tavaraa kirpparille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 09:34

Voi Tuutikki100,kun tulisit tekemäään minunkin kaappeihini saman :) Pitäisi meinaan itse tarttua samaan puuhaan...
Lähden pian koiranpentuani tapaamaan anoppilaan ja tarkoitus olisi leikata viiden pikkuriiviön kynnet.Siihen sitten vierähtääkin tovi aikaa...Ja muutenkin puuhastella koiraihmisen asioita.Eli MIELEKÄSTÄ puuhaa edessä :)

Kauppareissu ja ruuan laittoa tämän päivän ohjelmassa vielä.
Mies lähti ekaa aamua lomansa jälkeen töihin ja pojan pitäisi tulla pidemmältä kalastusreissulta iltapäivällä takaisin.Ovat miehet nälkäisiä kotiin tullessaan.Tai ainakin aina tähän asti ovat olleet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 09:54

Huomenia täältä Airiston rannalta. Ilma on vähän sumpurainen ja lämmintäkin vain 19,1 astetta.

Eilinen ukkosmyrsky kiersi tämän paikan hieman kauempaa. Vettä tuli kuitenkin aivan riittävästi.
Kaikki kasteluastiat ovat nyt täynnä ja hyvä niin.

Ei tuo vilpoisempi ilma paljon haittaa. Nyt on mukava puuhastella jotain muuta.

Hyviä kesän jatkoja sinne Savon seudulle toivottelee pappa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 10:09

Helpotti tuo helle, se on päällimmäisenä mieless. Kaivattu sadetta ei vaan ole tullut etelärannikolle, pilvistä tosin on ja alle 20 astetta plussaa aamulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 10:47

huomentapäivää! onneksi helteet hellittäneet, +14C ja pilvistä, onneksi ei vettä nakkele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 12:00

Viikko alkaa ihan vapaapäivällä.Aamusta oli heti yölliset tiskit,
nuoriso saapui illalla klo 23 saaresta..ja tulit meille yöpalalle syömään kesäkurpisa-jauhelihapataa..
Tämän päivän ohjelmaan,että käyn katsomassa miestäni sairaalassa..senjälkeen menen tyttäreni syntymäpäiville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 12:49

Aloitan jokaisen päiväni alusta. Ne vakituiset aamuhommat, kahvetta vähäsen, kaurahiutaleita ja
lääkkeitä jälkiruoaksi.
Tänään mietin sitä olenko ikuinen lapsi, kun mieli on melkein aina nuori.
Päivä on sään puolesta sopivan pilvinen ja viileä ei onneksi veden tiputtelua ainakaan vielä ollut.
Pitäs käydä paikallisessa lehtitalosssa ja laittaa jos joku ostaisi potkurollarini pois nurkista.
Eiks ole hauskaa kun jalat kestäisivät sillä kulun, mutta kädet eivät.
Se on eläkeläisen päivä joskus tihkaisevaa, eilinen on mennyt, huominen ei ehkä tule.On vain
tämän hetken ihme.
Olen päättänyt että en kadu eilistä, kieltäydn pelkäämästä huomista ja elän rauhassa tätä päivää.
Tehkäämme, että kirjoitamme sydämeemme, että jokainen päivä on elämämme paras päivä.
Näin se jatkuu sitten eteenpäin katson elämää tuulilasista en takapeilistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 14:50

Aivan näen Mariaanan upeasti kukkivan puutarhan silmieni edessä. Vika työpäivä ennen kolmen viikon lomaa. Eka viikko menee asumattomassa maalaistalossa ikkunoita pesten ja sisällä siivoillen lauantaisia juhlia varten. Sitten omalle mökille puutarhaa siivoilemaan ja lomasta nauttimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 16:26

Aamusta tuli herättyä aikaisin ja kaffen jälkeen suuntasin hautausmaalle ja vaihdoin kukkaset siellä. Kaupassakin oli yllättävän paljon ruuhkaa.
Nyt näyttää + 21 ja mukavan tuntuinen ilma ja nokka kohti mökkiä ja takasin pihalle hommiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 17:33

Ihanan viileää, minulla ihan nukkuminen meni plötinäksi kun oli niin lämmin ja hikoili. Suihku ei auttanut kun hetkeksi. Nyt nukuttu vähän pois vanhoja velkoja.
Kasvimaalla perunat kukki ja komeita varsia, pitää kohta mennä kiskaiseen onko alla mitään.mansikoita ämpärillinen syötäväksi kerätty. Olivat makeita ja hyviä. Villi mansikoitakin vaikka millä mitalla joka paikassa ja mustikoita kypsiä.
Tosiaan ritarin kukkaset hohkaa sinisen- sävyin ja kerratuin kukinnoin penkissä. Jos joku eksyy, kysyy mitä nuo ovat. Komeita ovat.
Juurikkat vielä odottelee perkaajaa. Saa nähdä oliko minulla huonoja siemeniä tänävuonna. Herneet taisi mennä Fasaanien herkuksi, vaikuttaa siltä. Kukko toi rouviansa asyömään ja näytti nokalla ,olkeepahan hyvät.Aina kun verso nousi se nypättiin ylös. Mutta en ole vihainen ,menivät tarpeeseen.
Kukko hypähti ilmaan ja rääkäisi kuuluvalla äänellään. Tämä meidän reviiriä.
Nyt aivan ihanaa tosiaan meinasi läkähtyä,Meillä ei ole ukkostanut eikä satanut ,kaikki ruti kuivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 17:47

iltaa,hyvin taallakin menee,maassa valta vaihtui,saadaan naispaaministeri,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 20:05

41-vuotishääpäivä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 21:25

Kolmas lomaviikko alkamassa ja vielä on lomaa vaikka kuinka paljon jäljellä. Tänään viileämpää, huomenna kuulemma helteet tulevat takaisin, iiihanaaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2011 - 21:23

Kiitos kysymästä. Työntäyteinen alkuviikko on ollut. Pihan siistimästä olen harrastanut tänään, eilinen meni kylmyyden takia ihan löhöillessä.
Huomenna löhöän ja torstaina taas jatkan - jos jaksan. Mukavaa viikkoa sinulle.