Rooman Fiumicinon kenttä...?

Heips! Millainen on Fiumicinon kenttä, tiedän että tarpeeksi iso meikäläiselle, joka käyttää aina Ryanairia ja useimmiten pikkukenttiä kuten Bergamo...onko laskeuduttua siirtyminen terminaaliin bussilla vai miten..ja löytyykö matkalaukkujen noutopiste helposti..? Saavun sinne puolenyön lennolla ja joudun siirtymään vielä aamulentoa varten Ciampinon kentälle, joten päätynen ottamaan taksin, taitaa naisimmeisen olla turvallisempaa taksilla, kuin palloilla Terminillä tuohon aikaan..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2011 - 13:06

liikehdintä kentältä toiselle:
www.rometoolkit.com/airport/...rports.htm

bussit, junat ja taxit kulkee.
uskoisinpa että on selkeät opasteet terminaalissa.
oman lentoyhtiösi sivuilta löydät varmaankin tiedotteet mihin terminaaliin ja millä kulkuvälineellä.
Fiumicino:
www.worldtravelguide.net/ita...no-airport

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2011 - 14:14

Koneesta poistuminen riippuu yhtiöstä,joskus putken päässä,joskus ajoneuvolla.Selkeästi on opastettu matkatavarat yms.kuten muillakin suurilla/keskisuurilla kentillä.(No Te preocupes,ups,olikin espanjaa,mutta...)Terminin lähiympäristössä en palloilis aamuyöstä,mutta kentältä kentälle,tuskin taksimatka kustantaa mahdottomia,€:lla selviää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 18:27

Tuon Rooman kentän nimi on Leonardo da Vinci.

Lähteet:
maps.google.fi/maps?saddr=FC...s&z=12

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2011 - 10:02

Kyllä kaikilla Euroopan "pääkentillä" eli isoilla kentillä on selkeät opasteet. Helpottaa jos ja kun ei ole kiirettä.
Jos matkustaa jollain isolla lentoyhtiöllä, esim. Finnarilla tms, koneessa kuulutetaan myös jatkoyhteyksistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 03:10

Saapuu sitten putkesta tai bussilla koneelta, niin kyllä porukka viedään laukkujaan hakemaan.
Yleensä suurin osa porukasta suuntaa suoraan laukkulinjalle, joten perässä vain, mutta toki opasteitakin kannattaa seurata ainakin syrjäsilmällä. Kävelymatkaa saattaa olla jonkin verran enemmän kuin pikkukentillä.
Kiirehän sinulla ei ole, mutta ehkä tosiaan kannattaa maksaa suosiolla taksista 62€, niin ei ainakaan tule hämminkiä ja pääset varmasti laukut mukanasi perille ja hyvissä ajoin. rome.taxi-airport-transfers....om/?home=1
Ei niillä busseillakaan ihan ilmaiseksi pääse.
Pitkä yö sinulle on joka tapauksessa tulossa.
Hyvää matkaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 10:02

Fiumincinolla olen aina päätynyt tuubiin, en ole edes nähnyt bussikuljetuksia.

Matkalaukkujen noutopiste löytyy helposti - seuraat vain tauluja, missä ilmoitetaan mille hihnalle lentosi laukut päätyvät.

Taksi on kyllä kallis, veikkaan noin 70 euroa. Fiumincino-Termini junalippu n. 16 €, lipun saat ostettua Fiumincinon juna-asemalla. MUISTA leimata lippu laiturilla ennen junaan menoa, jotta vältyt mahdolliselta tarkastusmaksulta 80 €. Terminiltä lähtee bussit Ciampinon lentokentälle 4 €
www.terravision.eu/rome_ciam...3wodsXt8ew