Onko kokemuksia vesiohenteisesta öljymaalista terassinkäsittelyyn?

Avainsanat: vesiohenteinen öljymaali

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2011 - 13:20

Joskus tuli käytettyä kun oli vielä terassi, otimme tumman värin silloin ja nurmikkokin sai kauniin värin...

Kysyjän kommentti

Kiitti vastauksestasi. Maalasin jo 20 vuotta vanhan terassilaudoituksen valmisruskealla vesiohenteisella öljymaalilla ja helpossti kävi. Ei mitään hajuja ja kuiva seuraavana päivänä. Ei kyllä tarvinnut maalia ohentaa ja riittoisaakin oli. Upeeta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2011 - 14:20

Minun mielestä sellaista ei olekaan. Vesiohenteinen on vesiohenteinen ja öljymaali on liuotinohenteinen??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 06:31

ei ole kokemusta,
mutta mm. täällä kerrotaan kyseisestä maalista:
www.prkk.fi/files/pdf/2430/T...ORDICA.pdf

Nordica Aqua on vesiohenteinen ölymaali uusille ja aikaisemmin öljymaalilla maalatuille pinnoille.
se on moderni versio vuosikymmeniä käytetystä maalityypistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 09:35

Ei ole kokemusta, mutta jo tuo yhdistelmä että öljymaali olisi vesioheinteinen, pistää hiukan ihmettelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 11:04

Vinha merkkistä maalia olen käyttänyt. Hyväksi havaittu ja jättää siistin jäljen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2011 - 21:11

Et ihan kertonut mitä käsittelet. Puuta olen maalannut vesiohenteisella ja hyvin on kestänyt. Betonista ei ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 07:01

Ei kokemusta.