sitten joskus tulevaisuudessa annan lapsilleni nimeksi Nea, Mikael, Nita ja Daniel mutta en keksi sopivia toisianimiä.....

eli siis Nea, Mikael, Nita ja Daniel olis nimi vaihtoehdot ja niihin pitäis jokaiseen eri tai saman toinennimi tai jopa kolmasnimi.... niin ehdotuksia otetaan vastaan! :))
Kiitos! <3

Lisätty: 02.07.2011 - 01:31

siis elikkästä olen vasta 15 vuotias ja en ole todellakaan vielä saamassa lapsia. enkä missään nimessä aijo noin montaa lasta saadakkaan.. mietin iha huvikseni nimiä! :)
ja tietenki aijon puolisoltani sit kysyä hänen nimi ehdotusta.. mutta jos laitamme jonkun noista nimistä niin mietin vain sitä toista nimeä :)

Lisätty: 03.07.2011 - 12:50

ei mitään hiton Michael vaan Mikael! antakaan nimiehdotuksiin toiseksinimeksi nimille Nea ( ja HUOM yhellä e-kirjaimella ja lausutaan kahdella!) ja Mikael. KIITOS katon sitten myöhemmin ku vauva on tulossa että minkä laitan(laitamme) nimeksi mutta tää on vain tämmöistä haaveilua.. ;)

Avainsanat: lapsen nimi toinennimi nimet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2011 - 13:26

Neljä lasta on aika paljon! Miten keksit näille lapsillesi aina mielekästä tekemistä matkoille ja muihin pitkästyttäviin tilanteisiin, kun et edes keksi heille sopivia nimiä? Mietihän nyt tarkkaan lapsilukuasi, vauvat ovat ihania, mutta saattavat muuttua pikku riiviöiksi vartuttuaan väärin kasvatettuina. Ja siitähän meillä on varoittavia esimerkkejä vaikka kuinka paljon ympärillämme!

Lisätty: 01.07.2011 - 18:49

Jospa sittenkin tyytyisit kahteen! Synnytyksetkin ovat nimittäin aika rasittavia kokemuksia. Ja tarvitset ison auton liikkuessasi perheesi kanssa. Ehdotan kompromissia: "hankit" kaksi lasta, työn ja pojan, ja nimiksi annat Neanita ja Dan-Mikael. Eikös olisi ihan kivat nimet?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2011 - 14:05

Onko lapset jo aluillaan,onhan siinä aikaa keksiä nimiä katraalle,jos ei todellakaan muuta tekemistä sulla ole?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 14:26

Neljä lasta on paljon nykyään... aitko toteuttaa tuon?
Ajattelin ensin yhdistää nuo nimet pareittan mutta siitä tuli Nea Mikael ja Nita Daniel.
Vai onko neloset tulossa jo?!
Luulen paremminkin että ehdit unohtaa nimiehdotukset ajan myötä.

Lisätty: 04.07.2011 - 12:13

Mielesi ehtii muuttua vielä moneen kertaan mutta parhaita nimiä suomalaisille lapsille ovat varsinaiset suomalaiset nimet. Ei niistä lapsukaisista pelkän ulkomaalaisväritteisen nimen perusteella mitään sen hienompia yksilöitä tule...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 14:57

kannattaa kokeilla almanakka läpi yhdistelemällä eri nimiä. aina kun olet keksinyt omasta mielestäsi hyvän nimen, mene ulos huutamaan sitä nimeä n. parikymmentä kertaa, jos se vielä tuntuu hyvältä nimiyhdistelmältä, niin valitse vaikkapa se.
hautausmaakierroksenkin voi tehdä, muistokivistä voi löytyä myös hyviä nimiyhdistelmiä, mutta hautausmaalla ei kannata kokeilla sitä huutamiskeinoa, voi tulla sinitakkiset viemään jäähylle.
ja tuskin auttaisi selitys että lasten nimiä olet valitsemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 15:16

Olisiko suvussanne jotain sellaisia nimiä joita voit ja haluaisit käyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 15:23

"sitten joskus tulevaisuudessa annan lapsilleni nimeksi "....... miten luulet mahdollisen puolisosi suhtautuvan näihin nimiin, olisiko hänellä kenties ehdotuksia, vai kuunteletko hänen ehdotuksiaan lainkaan? Sanoisinpa, että kamalasti ei nimiä kannata ennakkoon kaavailla, varsinkin jos tuleva lapsikatras on vielä ajatusasteella....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 16:02

Joopa.Kuulostaa tutulta.Niin sitä mietittiin nimiä yksin ja kaksin ja sitten se puolisokin ehti vaihtua ja taas mietittiin nimiä...Eikä lasta vaan kuulunnut, ei " Pirkkoa eikä Paulia "...Lapsia ei tehdä.Ne saadaan.Jos saadaan.
Onneksi sentään yhden sain pukattua.Monta vuotta sai sekin tulla, ennenkuin tulostaan ilmoitti. Ja siltikin niin moni asia voi mennä vikaan.

Mutta onnea vaan nimien etsintään! Ja kaikkea hyvää lapsen tekoon. Kannattaa varmaan nimiasiassa kysyä sen isäehdokkaankin mielipidettä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 19:11

Odota nyt ensin sen lapsen syntymää ja pohdi asiaa sitten uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 20:17

Nuorena naisena iski aikoinaan kova vauvakuume ja silloin olin aivan varma, että jos pojan saan, niin hänen nimekseen tulee ehdottomasti NICO. Eipä vauvaa vaan kuulunut eikä näkynyt. Vuosien päästä sain kaksi poikaa ja en olisi voinut kuvitellakaan laittavani enää Nico nimeä. Kumpikaan pojistani ei ole yhtään "nicon" näköinen ja olen heille tämän nimiehdotuksen kertonut ja molemmat ovat tyytyväisiä omiin nimiinsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.07.2011 - 20:35

Minä ajattelen yleensä niin että se nimi ei saa olla kovin poikkeava sukunimeen nähden.
Michael Nieminen ei mielestäni ole välttämättä hienoa.
Mutta: Nea Karolina, Michael Aaron, Nita Marina sekä Daniel Johannes.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 22:13

Nea Maria, Michael John, Nita Saranna, David Paul.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 13:27

Katsohan myös suvuista isovanhempien nimiä jotka säilyy lapsillasi... voitte käyttää kummankin molempien puolien nimiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 20:31

Ota Idan vinkki käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2011 - 17:37

Kulje vanhalla hautasmaalla, saat hyviä vanhoja kauniita nimiä hautakivistä