Vanhemmat lomalla,lapsi viedään päiväkotiin-Taloussanomien artikkeli.Hyväksytkö ajatuksen?

www.taloussanomat.fi/tyo-ja-...139?rss=13

Avainsanat: lomailijoiden päiväkotipaikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.07.2011 - 13:29

En hyväksy kuin poikkeustapauksissa. Voivathan vanhemmatkin olla hetken levähdyksen tarpeessa. Mutta ikävältä kyllä kuulostaa, jos terveet, työkykyiset vanhemmat eivät jaksa lomailla omien lastensa kanssa. Lapsuus on kuitenkin niin lyhyt aika ihmisen elämässä, aikuisena ehtii lomailla vielä päiväkoti-iän jälkeen. Voi voi...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2011 - 13:47

Niinhän se usein nykymaailmassa menee. Tehdään kyllä tenavia, mutta hoito on usein niin ja näin.
Lapsetkin ovat perheen yhteisen ajan tarpeessa ja niin on varsinkin loma-aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 14:18

teetpä niin tai näin, menee aina väärinpäin. En tunne tapausta, joten ein ota kantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 14:33

Viikoksi tai joksikin lyhyeksi ajaksi erityistapauksissa mutta ei muuten. Riippuu myös siitä kuinka paljon vanhemmat maksavat hoidosta, jos on tavallista kunnallista hoitoa, tuo ei ole oikein.
Nythän on kait tullut jo "sääntö" ettei kotona olevien vanhempien lapsia saa viedä päivähoitoon noin vaan.
Väärillä ihmisillä on lapsia ja vaateet ovat pohjattomat. Tuntuu lapsista varmaan kurjalta kun huomaavat etteivät vanhemmat halua olla heidän kanssaan edes lomalla. sSa siinä sitten myöhemmin terapoida noita laiminlyötyjä ihmisiä.
Tuossa ei oel kyse yhdestä tapauksesta vaan laajemmasta ilmiöstä. Myös lapsi tarvitsee kipeästi lomaa päiväkodista, jossa joutuu olemaan sääntöjen ja aikataulujen armoilla, vieraiden kanssa isossa joukossa. Hyvä että asiasta kirjoitetaan. Vanhemmat saattavat myös valehdella loma-ajoistaan... rehellisyys kun ei kukoista ylipäätään.
Itselle ei olisi ikinä tullut mieleenkään tuollainen.

Lisätty: 04.07.2011 - 12:40

Osa vanhemmista taas valittaa ettei lapsille ja perheelle ole tarpeeksi aikaa tiukan työtahdin takia eli tiedä mikä parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 15:18

Aika hurjaltahan tuo kuulostaa, jos omien lasten hoito loma-aikana koetaan työksi! Kyllä lapsenkin pitää saada lomaa omasta "työpaikastaan", ja viettää aikaa oman perheen parissa. Tietysti tulee eteen tilanteita, esim yllättävä sairastuminen, jolloin joudutaan loma-aikaan lasta viemään hoitoon.
Olenpa kuullut päiväkoti-ihmisiltä tarinan, jossa äiti haki 6 viikkoiselle vauvalle hoitopaikkaa, jotta tämä saisi virikkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 15:21

Ainoastaan poikkeus tapauksissa. mm. sairaus/lääkärikäynti, opiskelu/tentti, työpaikkahaastattelu.
En jotenkin voi ymmrtää, että jotkut eivät halua olla lastensa kanssa. Surullista!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 15:57

saattaa olla niiden vanhempien lapsilla ollakkin hauskempaa päiväkodissa,
kuin sellaisten vanhempien kanssa kotona.
saavat ainakin ruokaa ja huolenpitoa päiväkodissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 19:08

Kyllä lapsikin tarvitsee kesälomaa ja yhdessäoloa perheen kanssa. Ei ne hoitopäivät isossa ryhmässä varmaan aina niin hauskoja ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 20:05

Jokainen taplaa tyylillään. Itse en voi käsittää koko juttua. Esim. mulla on lapset syntyneet 1½ vuoden välein ja en ois ikipäivänä voinut kuvitella, että veisin isomman tarhaan ja oisin pienemmän kanssa päivät kotona. Vaan hoidin molemmat lapset itse ja sitten kun aika koitti, vein molemmat samaan aikaan tarhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 20:21

Näinhän tuo menee, hyväksyn kyllä jottei synnytyksenjälkeisiä masennuksia tule ja siinä vaiheessa lapsi kärsii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.07.2011 - 20:26

Hyväksyn. Monesti vanhemmat ovat lomansa ansainneet myös perheeltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 20:10

Kyllä, ehdottomasti. Tiedän omasta kokemuksesta mitä on hoitaa lapsia 24 h vuorokaudessa. Vanhemmatkin tarvitsevat lepoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 20:13

pitäähän vanhemmillakin olla loma. mutta siitä hyvästä joutuu kyllä maksamaankin.
lapsen puolesta tuntuu pahalta jollei vanhemmat jaksa koko kesänä yhtään yhteistä aikaa.....