Oletko pessyt mattoja tänäkesänä?

Tulipahan pestyä kolme mattoa ja nyt ovat valumassa/kuivumassa orrella.
Jokunen odottaa vielä mäntysuopaa ja harjaa, taitaa mennä huomiselle :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2011 - 09:44

En vielä mutta tulevalla viikolla suuntaan muutaman maton kanssa matonpesupaikalle. Loistava keksintö siellä sellainen "mankeli", jolla saa puristettua ylimääräiset vedet pois matosta.

Kysyjän kommentti

Loistavia keksintöjä nuo mattomankelit ja muutenkin matonpesupaikat kaupungissa.
Mulla nyt yksi painava rahkamatto kuivumassa toista päivää ja vieläkin "helmoista" kostea,
vaikka on hulppeat ilmat ollut.
Olisi sitä mankelia tarvittu :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2011 - 14:19

Ei vielä mutta lähiaikoina on tarkoitus pestä muutama matto. Kovin montaa ns. itse pestävää mattoa meillä ei ole. Pidän matonpesusta, työnsä tuloksen näkee ja saa hyötyliikuntaa samalla.
Vastapestyn puuvillaisen maton tuoksu on ihana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 14:29

Siellä ne anopin pihamaalla roikkuu ja iloisesti kuivuu :) Mahtavaa pestä mattoja simmarit päällä ja nauttia lämmöstä.Matto vanhan hetekan päälle ja painepesurilla mäntysuopavettä niskaan.Ihana tuoksu! Ja puhdasta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 15:11

Ensimmäiset tuli pestyä tänään ja odottelevat nyt kuivumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 15:12

En ole pessyt, mutta pesettänyt kyllä.
Toisten ahkeruuden katseleminen sujuu loistavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 15:40

Ei ole tänä kesänä näkynyt pyykkilaiturilla kaunista pesijätärtä.Minne lie häippässyt. saan laulaa vaan, että lip lap ei pyykkkiä olekaan. Kyllä mäntysoopaa ja harjaa olisi kun vain olis äiteeen kutomia kirjavia mattoja, niissä missä on muistot tallella raitoina, ilot ja surut, lapsen syntymät ja taitaa olla kirkkohuivin
jäännöksetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 16:36

Pesin vappuna tuossa meidän ojalla .En muuta ole pessyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 17:40

Pari päivää sitten painepesurilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 18:07

Vein pesulaan matot ja hain poiskin, tänään meni laskukin maksuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 18:49

Pitäisi pestä jos ja kun tuo kumppani ryhtyisi/innostuisi kaveriksi. Konsti ja tyyli aivan sama kuin Girasolilla. Mulla on niin raskaat ja pitkät matot etten itse pysty niitä märkinä liikuttelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 21:23

Matot meillä nykyään pesee pesula aina tarpeentullen pari kertaa vuodessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 21:59

Ei ole vielä pesty..Huomenna tarkoitus mennä joenrantaan pesemään jokunen matto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 22:03

Olen pessyt, pienemmät pesin kylppärissä ja isommat pesutuvan lattialla, joten puhtaita mattoni ovat :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 23:16

Meillä on hyvin hintsusti mattoja. Näitäkään ei voi vesipestä, joten tuota kesäriehaa (-riesaa) ei kohdalleni osu.

Olipas joku muuten keksinyt oivan bisness-idean: naapurikadullamme oli pysäköitynä iso rekka, jonka kyljessä oli mainos, että pesevät ja kuivaavat matot paikan päällä. Eli matot autoon ja jonkin ajan kuluttua sait noutaa puhtaat mattosi. Kätevää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 10:08

Kaikki pesty merivedessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2011 - 12:43

Eipä ole tullut pestyä vielä maton mattoa kun jokaikisenä vapaapäivänä on joko ukostanut, tai paahtanut niin mahadoton helles ettei mattolaituri ole houkutellut, eikä matonpesu innostanut. Ehkäpä saan tämän puuhan toteutettua vihdoin ja viimeinkin lomallani niille muutamille pikkumatoille jotka kotini ainoina latiiapeittoina vesipesua kestävät ja tarvitsevat vuosi toisensa perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.07.2011 - 20:13

Parisen viikkoakohan siitä nyt on kun pesin mökin laiturilla ensimmäisen erän.