Onpa hyvät palkat köyhällä Kreikalla! Mitäs tuumaat avustuksista?

www.kauppalehti.fi/5/i/talou...0110681439

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2011 - 07:55

Siis niin paljon suututtaa....että en löydä sanoja. Kreikka ulos ja pärjäämään omin avuin niin kuin ennen oli.!

Kysyjän kommentti

Niin suututtaakin!

Ahmat12 kyllä pisti kokemuksista hyvän vastineen!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2011 - 19:19

Jus juu, kyllähän tuo papereiden kantaminen onkin todella raskasta...
Käsien pesusta ei kukaan Suomessa saa palkkaa lisää..
Ilmankos on ihan konkurssissa koko Kreikka!

Voi voi ihan sääli käy, raskasta on tuo käsien pesu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 19:22

Voi pyhä yksinkertaisuus...Ihan retuperällä kaikki.Enää en ihmettele tuon maan kohtaloa yhtään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 19:51

Ei ole ihme, että maa on konkurssin partaalla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 21:26

No jaa,plus viiskymppisinä eläkkeelle,kuolleille maksetaan eläkkeitä yms.yms. ja aika kiva lixa veturinkuljettajallakin,harmaa talous kukoistaa,missään ei kuittia anneta yms.yms.NIin makaa kuin petaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 22:03

PateT kertoi suurimman osan muista tukiaisista. Mitähän vielä ilmeneekään.
Uskomatonta, mutta totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 23:08

Kreikka on kreikka. Nythän ne on kärmeissään siellä. Annettaisiinko minullekkin käsien pesusta kun ahkera olen ollut.Miten rahoitetaan tuollaisilla summilla kun omille ei anneta yhtikäs mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 04:34

Maassa maan tavalla, ilmankos heille heikosti meneekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 06:44

Jatkoa edelliseen; . tai maasta pois....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:29

Voi Pyhä Pietari, ei voi muuta sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:34

Jeps - noin sitä pidetään työntekijöistä hyvää huolta. Pitäisiköhän tännekin saada työhönmenoraha, niin saataisiin nuo paljon parjatut työttömät töihin.
Voi hyvät hyssykät sentään sanon minä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 09:37

Voi pyhä yksinkertaisuus!

Toivon todella jäitä hattuun Rehnille ja muille komissaareille Islannin EU-pyrkimyksen suhteen. Ennen ei EU kelvannut ja nyt sitten "suostuttaisiin" liittymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 13:35

Ja saavutetuista eduistahan he eivät tingi. Ennemmin vaikka lakkoon menevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 14:42

Kreikan valtio ei köyhä, päinvastoin. meidän ammttiyhdistysväellä olisi totinen urakka jos nuo edut saisivat täällä läpi. Jo siitä maksetaan että tulee suunnilleen ajoissa töihin, maksetaankohan taas erikseen jos tekee jotain?
Paha oli sekin kun vainajille lopettivat eläkkeen maksun eli edesmenneen henkilön eläkettä nostivat lapset.
Käsienpesulisä ...hmm... ei ihme että joskus hotelleissa tulee vesikatkos kun lotraavat alvariinsa käsiään.
Kun olimme muutama viikko sitten Limnoksella, hotellin nuori nainen kyseli paljonko Suomessa on lomaa (kesällä). Vastattiin ihan rehellisesti ,mutta heillähän ei yrittäjinä ole lomaa saman kaavan mukaan mutta koko talvi on sitten luppoaikaa. Jos olisi ollut kyse eläkkeistä, olisi "haastattelu" ollut pakko lopettaa....
Mitä kreikkalaisten rautatieläisten palkkoihin tulee, sitä ammattikuntaa ainakaan aktiivityössä ei ole paljoa, koska rautatieverkosto siellä on aika suppea. Nimellisiä työntekijöitä voi tietysti olla.
Pahinta on se etteivät maksa veroja. Vierastavat myöskin sähköisiä pankkitoimintoja koska joku pääsee näkemään heidän tilinsä ja rahankäyttönsä , rahan tulon lähteet jne. Siellä on myös tapana maksaa palkka kätesisenä,s en tietää aika moni suomalainen nuori joka on ollut Kreikassa kesätöissä ravintolassa tms. Palkka maksetaan päivittäin käteisenä ja kerrotaan tarvitseeko tulla seuraavana päivänä töihin.
Viime keväänä minulle tarjotiin töitä Rodoksella, tuli vähän yllättäen, homma oli kiinnostava eli "siistiä ulkotyötä" kielitaitoiselle henkilölle, keikkaluonteinen kävisi kyllä. minulle. Nyt en uskalla edes ajatella tekeväni siellä mitään... tuntien heikäläisten tulisen mielenlaadun. Täytyy kuitenkin pistäytyä paikassa... ihan uteliaisuudesta... siellä asuva suomalainen naisimmeinen sitä tarjosi...

Lisätty: 01.07.2011 - 08:55

Pakko kommentoida ettei mitään avustuksia ole suinkaan annettu vaan lainantakauksia. Eli avustus on "persukeksintö", jokin vaalilause.

Lisätty: 06.07.2011 - 14:22

Luin jostain (mutta jos oli iltapäivälehti ei tieto ole luotettava) että muutaman viime vuoden aikana on palkat Kreikassa nousseet 100% !!! No, ei nyt kaikkien, onko sitten virkamiesten jotka siellä käytännössä ovat kaikki politikkojen sukulaisia ja tuttavia. Viittaa vähän Pasok-puolueeseen joka on jonkin aikaa ollut vallassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 16:59

No, tässäpä sitä ollaan, kyllä taitaa Mr Soini olla oikeassa näistä avustuksista ja lainoista Kreikalle!
Onhan se hurjaa ,jos sellaisia lisiä maksetaan ja palkat on ylisuuret!
Ei muuta kuin kansa tiukille vain siellä ja kaikki saavat ottaa osaa tilanteen laukaisemiseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 21:32

Juupa juu. Jo on hyvät lisät. Nyt en ihmettele alkuunkaan Kreikan velka taakkaa.