Onko laukussasi laittomuuksia – katso kolme tyypillistä tullimokaa! Pakkasitko itse laukkusi napsulainen?

www.rantapallo.fi/matkailu/o...ullimokaa/

Avainsanat: tulli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2011 - 19:42

Aikanaan Mustanmäen torilta olen tuonut muutaman piraatti CD:n. Kerran Goan kentällä matkatavaroiden läpivalaisun jälkeen suurella haloolla jouduin purkamaan laukun sisällön, kun läpivalaisukoneessa näkyi, että matkalaukussa on käsiase. Koska aina pakkaan omat laukkuni tiesin toki, että käsiasetta sieltä ei löydy, enkä keksinyt mikä voisi aseen vaikutelman siitä antaa. Käsiaseeksi paljastui sitten hiustenkuivaaja, mutta toisaalta hyvä, että tarkastajat ovat valppaina......

Kysyjän kommentti

jos nyt jotain mustamäentorilta osti, niin taisivat piratti olla kaikki, paitis mummojen tekemät villasukat :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2011 - 18:25

Oli kova tilanne lontoossa, kun menimme kanarialle ja oli välilasku siellä. Uuusi sisään kirjaus ja sitten minulla oli koko varustus repussa, eli oli johtoa ja nippeliä kaikenlaista, mitä tarvitsee, kun on talven matkalla. Kaikki foto tarvikkeet ja sen sellaiset romut. Ja sitten alkoi tarkistus tullissa, kaikki ulos repusta ja niistä piti antaa selvitys mitä mikäkin on, minulla ei ollut kylläkään pelkoa ,että olisi ollut mitään laitonta, mutta tulli oli tarkkana ja arvatkaa vain millainen jono kasvoi takana ja kaikki tuijotti, että löytyykö mitään sieltä mikä olisi laitonta! Minä vain pakkasin sitten reppuni rauhassa ja lähdin eteenpäin, mutta kanssa matkustajat murisi, kun meni varmaankin 10 minuuttia minun tarkastuksessa. Itse laukkuni pakkaan ja puran siihen ei ole muilla puuttumista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 19:10

Eipä ole kuin ainoastaan tuli Turkista tuotua itselle muutama Prada jäljitelmä käsilaukku ja yksi vielä oli olalla lentokoneeseen mennessä...

Eikä tulli kiinnittänyt mitään huomiota, kuin vain ja ainoastaan minun ostamaan tikariin jonka toin pojalleni tuliaisiksi, siitä paperi minun allekirjoituksella että minulla on lentokoneen ruumassa matkalaukussa sellainen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 19:15

Bulgariasta taidettiin tuoda jotakin...Mies käveli tullista läpi piraatti vyön kanssa ja minä upouuden olkalaukun.Kukaan mitään sanonut....Enkä olettanutkaan.

Meillä jokainen pakkaa laukkunsa itse ja myös "vastaa" siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 21:58

Ei ongelmia.

Pakkaan aina laukkuni itse, enkä ota muilta tuliaisia tuotavaksi.

Varoittavia esimerkkejä on useita. On jopa kameran sisällä ollut huumeita hyväuskoisen laukussa ja pahoin seurauksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 04:27

Ei ole ollut laittomuuksia, eikä tule, sillä itse laukkuni pakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:28

Jees. saa olla tarkkana, aikoinaan pelkäsin, että joku jossain sujauttaisi laukkuuni jotain sipimatonta.
Lienee hullu ajatus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:56

Itse pakkaan ja sen vuoksi ei ole ollut ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 08:34

En osta mitään piraattituotteita, koska olen aina tiennyt että ne ovat laittomia. Jos ei ole varaa aitoon, voi olla ilman. En päästä ketään ulkopuolista laukulleni, paisti tietysti ne joilla on oikeus tarkistaa sisältö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:29

Kuuliainen matkalainen olen. Tosin pari kertaa on syntynyt hilpeyttä: tullivirkailijoita nauratti kovasti kun laukusta löytynyt pötkylä osoittautui savujuustotangoksi ja toisella kertaa tikittävä herätyskello.
Herätyskellosta älyän nykyään ottaa patterit pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 13:38

Joskus olen kotiin tuomisina tuonut jotain kukan- ja pensaanoksia. En ole tullissa jäänyt niiden kanssa kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 21:27

Olen syyllistynyt rikokseen, mutta en ole tullissa narahtanut.