Tunnetko?? Myrkyllisimmät kasvit on syytä tuntea, sekä omassa pihassa että muualla ulkosalla liikkuessa.

puutarha.net/index.asp?s=/ar...dium=Email
- Tuli kyllä muutama pihallani kasvava yllätyksenä myrkylisyydestään!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2011 - 22:40

Osa mylkyllisistä kasveista oli tuttuja, mutta aika iso osa ei ollut, joten täytyy olla tarkkaavaisempi kun ulkona liikkuu.

Kysyjän kommentti

Minäkin oletin että tietäisin enemmän mitä ovat myrkyllisiä, mutta todellakin tuli yllätyksiä.

Ruusuissakin piikki pistävä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2011 - 21:04

Kyllä aika ison osan myrkyllisyys oli tuttu, mutta kyllä yllätyksiäkin tuosta luettelosta löytyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 21:30

Aika tarkkaan on joutunut syynäämään kasvien myrkyllisyyden, kun talossa ollut aina enemmän ja vähemmän eläimiä ja niiden jälkikasvua.Riskien minimoimiseksi myrkylliset kasvit ei meillä viihdy :) Tosin viimevuosina olen kukissa hieman lipsunut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 21:35

Empä minä oikein tiedä ja olen kukkienja kasvien kanssa nykyisin niin vähän tekemisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 22:48

Aika hyvin väitän tuntevani myrkylliset kasvit niin sisäkukissa, kuin puutarhassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 23:02

Kyllä kaikki kaunis oikein kaunis suurimmalata osin myrkyllisiä. Niikuin sormustinkukkakin ja koisot.
Niittyleinikkikin myrkyllinen lehmät jätää laitumelle sen syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 01:15

En tunnista kaikkea, mutta nyt olen viisaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 07:51

Harmillista, että monta myrkyllistä kasvia on myös niillä listoilla, joita koululaisten pitää kesälomansa aikana kerätä ja kuivata kasvikansioonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 09:41

Kyllä niistä suurin osa on karsittu pihapiiristä lastenlasten turvallisuuden takia.

Alppiruusu kyllä löytyy. On niin kaunis, että en sitä poistanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 09:54

Jotain hyötyä on siis siitäkin, ettei minulla ole sitä puutarhaa. Tyydyn katselemaan luonnon kauneutta. Onhan sielläkin toki myrkyllisiä kasveja, mutta kuka tuntemattomia kasveja edes suuhunsa laittaisi. Kiitos linkistä joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 11:22

Tiedän, tottakait mitkä pihamaani ja muiden puutarhojen kasveista ovat myrkyllisiä ja osaan pitää pikkulapset ja humalaiset niistä erossa, sillä kuulun niihin ihmisiin jotka eivät edes pilailumielessä halua kenenkään misään tai milloinkaan nautiskelevan ihmiselle vaarallisia kasveja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 15:52

Kyllä on vuosien saatossa opittu mitä voi kotona olla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:17

En välttämättä kaikkia tunne, mutta yritän pitää kovaa kuria lapsille, etteivät koskisi mihinkään kukkaan. Samalla kenties säästyvät kukat varsissaan, hih.