Onko sinulla ollut vaikeuksia keksiä nimeä lapselle, koiralle/kisalle/ kotieläimelle tsm ?

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....ti-hylkasi

Lisätty: 28.06.2011 - 19:13

ja tässä lisää muolimmalta
www.mtv3.fi/koti/juhlaa_ja_u...at-minulle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2011 - 07:24

Lapsen nimi oli helppo päättää, hän vain näytti kummankin vanhemman mielestä juuri sen nimiseltä. Kissoilla oli nimet jo silloin, kun hankimme ne. Nyt olemme miettineet sopivaa nimeä tulevalle talollemme, se onkin mutkikkaampi juttu.

Kysyjän kommentti

Toivottavasti löydätte talollenne suuhunne maistuvan nimen!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2011 - 17:21

Ei kyllä ole. Ovat tulleet luonnostaan jostakin senhetkisetä.Muistan kun tyttäreni syntyi ja oli ensimmäin vauva ,meidän yhteiseen rakkauteen.Silloin tuli mieleen jo sairaalassa, tämä on Satu. Siitä nimi lähti pikkuhiljaa muokkaantumaan. Tuli mummilta nimeä ja sitten kansaivälinen nimi tietenkin etunimeksi .Mutta tyttö on ollut nimeen tyytyväinen.
Molemmille pojille tuli nimi soutaja kaksikosta Reima ja Pertti Karppisista.Voittivat kultaa.Siitä sitä sitten vielä muokkailtiin. Oli tv .ssä kiva sarja ja sieltä lisää.
Eläimillekkin on tullut aika helposti nimi. Kiinnitän aina huomioo että päivivittän helppo huudella ja kutsua niitä.Aina nimet kelvanneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 18:21

Ei kyllä eläimelle tulee annettua nimi luonteen ja värin mukaan...
Akaisempi koira oli Toffe ja toffeen värinenkin oli, nyt koiramme Piki on taas väriltään musta mutta harmittaa miks tuli annettua tuo nimi jos makeisissa pysytään olis ollut kivampi tuo Laku..
Kismetkin on kissana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 20:05

Kaikki ovat nimensä saaneet ja perinteisiä suomalaisia nimiä olen käyttänyt.
Ei ole ollut ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 20:20

Ei ole.Heti, kun on kyseisen otuksen nähnyt, on nimikin ollut aika pian selvillä :) Kyse sitten ihmisestä taikka eläimestä. Nimi kertoo paljon !
Nyrkkisääntönä on ollut, ettei eläimelle varsinaista ihmisen nimeä laiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 20:56

Ei ongelmia lasten nimen suhteen, perussuomalaiset nimet höystettynä isovanhempien nimillä .Kissa on aina ollut meillä Misse, vain numero on perässä vaihtunut. Misse XIV elikin pikän elämän, 17 vuotta, nyt koti on vailla lemmikkieläintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 21:37

Puoleen ja toiseen funtsittu mutta ei erikoisemmin ole pää harmaantunut niiden keksimisessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 22:37

Ei ole koskaan ollut nimien valinnassa ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 01:17

Ei ole ollut, helposti olen nimen osannut antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 09:57

Päätin lapseni nimen jo ennen raskautta. Onneksi oli sitten poika =) Lemmikkien nimet tulivat kuin luonnostaan ne nähtyäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 14:56

Elukalle on nimi valmiina,kunhan *uskallan*hommata;lapsellekin löytyi nimet ilman suuria riitoja,mun palstalla on tietysti nimi ^PATELA^jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 16:32

Minulle ei ole koskan tuottanut vaikeuksia keksiä mimiä uusille kotini tulokkaille. Suurelta osin tämä johtuu siitä ettei meillä ole koskaan ollut lemmikkejä eikä lapsiakaan ole siunaantunut kuin yksi ainokainen. Jo ennen hänen syntymäänsä ja sukupuolensa varmistumista meillä oli selvillä minkä minimiseksi hänet kastettaisiin jos hän olisi tyttö ja minkä nimiseksi jos hän olisi poika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:15

Helposti ovat tulleet mieleen ja käyttökelpoisia olleet kaikki.